Krijgen gasten in een tv-show betaald vor hun aanwezigheid in die show?

Bijvoorbeeld bij Pauw & Witteman: krijgen de gasten daar geld voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Hier wordt absoluut voor betaald. Tenzij er een direct belang is voor de gast zelf en dit is zeker in de helft van de gevallen zo. Dit zie je vooral bij artiesten (die net een cd uithebben of een concert gaan geven), schrijvers (die net een boek hebben uitgegeven) en zeker ook bij politici. Let maar eens op in hoeveel programma's die zitten in verkiezingstijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de sport krijgen de personen wel betaald.
Nederland
De beroemdheden op de Nederlandse televisie verdienen grof geld. Johan Cruijff kreeg per jaar één miljoen euro betaald om zo af en toe te verschijnen als commentator bij Studio Sport. Presentator Paul de Leeuw kreeg €650.000 per jaar uitgekeerd. Dit zijn bedragen betaald door de belastingbetaler, ze werken namelijk voor de publieke omroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekende Nederlanders krijgen geld als ze meedoen met spelletjesshows en andere lichtvoetige programma's.

Prem Radhakishun vertelde laatst in een programma dat hij voor zijn verschijnen in dat 35 minuten durende programma evenveel geld kreeg als een beginnend politieagent in een maand verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, 1500 euro of zo denk ik? Toch niet gering voor half uur werken.
Vaak kan je je opgeven om bij een prog te zijn,of je daar wat voor krijg weet ik niet.
Vaak zijn het ook 'figuranten'die middels een castingbureau worden gebruikt,heb zelf ook regelmatig in prog als 'publiek' gezeten.
Ik kreeg daar gemiddeld zo'n 50 Euro voor incl reiskosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joran van der Sloot kreeg €5000 voor een interview bij Pauw & Witteman