Wat zijn de energieprijzen in de omliggende landen?

En vooral: zegt dat iets over de te verwachten ontwikkeling van de energieprijzen in Nederland, gezien de verdergaande Europese integratie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De energieprijzen voor handelaren in de ons omringende landen komen net als hier tot stand door marktwerking en zijn dus overal min of meer gelijk, eventueel vermeerderd met transportkosten. De eventuele verschillen in energieprijzen die consumenten betalen zijn verder vrijwel volledig toe te schrijven aan accijnzen en belastingen die tussen verschillende landen enorm fluctueren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kan geen cijfers noemen maar misschien is deze link intressant

http://www.energieportal.nl/Nieuws/Energiebesparing/Energieprijs-in-Nederland-hoger-dan-rest-van-EU-338.html

(het bericht stamt uit 2006 dus is misschien wel wat gedatteert)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijzen verschilden erg veel 40 jaar terug, maar worden steeds meer en meer gelijk aan de buurlanden, dus globaal gelijk...

En weet één ding, de crisis die ons aangepraat is is geen krediet of economische crisis, het is een olieprijscrisis... En ik voorspel dat zo meteen, over niet al te lange tijd, de prijs enorm omhoog schiet tot boven het niveau van ervoor... En dan is de olieprijscrisis bezworen en gaan de handelaren en tussenverkopers en oliemaatschappijen weer dikke winsten draaien...

En er komen mensen die zeggen dat de AOW-leeftijd-verhogers-lobbie de olieprijscrisis uitgelokt hebben om hun planner erdoor te drukken... Want zeg nou zelf wat heeft de prijs van olie met de AOW leeftijd te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije zijn ze erg goedkoop.