Wat is een voorbeeld van een merk dat in zijn thuisland geslaagd is, maar in andere landen heeft gefaald?

Ik ben op zoek naar een voorbeeld van een merk dat in zijn thuisland een groot succes was, maar in een ander land is geïntroduceerd en daar is geflopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe gek het ook klinkt, dat is Philips. Dat merk is in de VS nauwelijks bekend en ik ontmoette veel mensen die er nog nooit van hadden gehoord zelfs.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gaastra (Het sportmerk), is in Nederland al decennia een behoorlijk kwalitatief hip en tijdloos goed merk . Hoewel ze een beetje teren op de oude kwaliteit , Is het merk wel in Nederland bij een breder publiek bekend geworden. En heeft dus wel kwaliteit het commerciele ingeboet .Maar heb me altijd verbaasd dat dit merk nooit mondiaal is gegaan, Of het me falen te maken heeft gehad weet ik niet maar het merk heeft alles omdaar in te slagen.
12 jaar geleden
Dat vitamine water van sourcy, niet zozeer een merk maar een product. Het is er nog wel steeds maar er werd meer van verwacht. Mede omdat ze dezelfde reclame hebben gehouden als in (dacht) amerika is het hier niet zo groot geworden als gehoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Philips is in Amerika echt een B-merk