Hoe is het nu met de kerncentrale in fukushima?

Hoe is het nu met de kerncentrale in fukushima? is het al stabiel, en wat zijn de plannen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je bij http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_nuclear_disaster#Reactors_status_summary op 'Show' klikt, zie je een overzicht van de statussen van de reactoren. Wel in 't engels helaas.

De plannen zijn: sluiten die hap en eeuwen lang een groot gebied afsluiten. En over naar groenere energie.

De plannen van een centrale in de USA die aan zee ligt die ook een muur heeft van slechts een paar meter hoog, zijn er niet. Ze voldoen aan de ridicule eis dat de muur 8 meter hoog moet zijn - bij EB. Als daar dus een tsunami plaatsvindt bij VLOED, gaat 't daar ook mis.
Oftewel: buiten Japan is het vnl. 'business as usual', met enige uitzonderingen zoals in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat het niet echt uitmaakt of het stabiel is of niet. De uiteindelijke omvang zal pas over vele jaren duidelijk worden. Volgens physicus Micha Kaku is het vrij vertaalt een zootje (zie link). Het feit dat het in Japan is maakt de situatie er niet transparanter (cultuurgerelateerd zogezegd). Er is zelfs een wet aangenomen die het mogelijk maakt om het verspreiden van informatie die niet welgevallig is tegen te gaan--->lees:censuur.

De gevolgen zijn niet te overzien. Zeker niet als we op informatie moeten vertouwen van '' de authoriteiten'.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is inmiddels wereldwijd te meten, en ik ben bang dat wat we kunnen meten de komende tijd nog wel zal stijgen, alhoewel ik dit alszijnde leek niet met zekerheid kan zeggen.

Toegevoegd na 13 minuten:
De fout in de naam van Dhr Kaku kwam doordat ik werd afgeleid.