Bestaat er een 'goeie' organisatie, bedrijf of zoiets die mensen aanleert hoe men snel kan lezen?

een normale mens kan ongeveer 200-300 woorden per minuut lezen en dankzij deze techniek 'snel lezen' kun je dat opkrikken tot +-1400 woorden per minuut?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb laatst een workshop snel lezen gehad. Het is heel simpel om je leessnelheid de verdubbelen of verdriedubbelen (hoe je dat ook schrijven mag :P) in 2 weken.

Je moet een pen vasthouden en je arm (waarmee je de pen vast hebt) voor je uit steken en naar links en naar rechts bewegen. Ondertussen kijk je naar de bovenkant van de pen met alleen je ogen, dus je beweegt alleen je ogen en je arm, verder niets. Als je dit doet, train je je oogspieren, want daar draait het vooral om bij sneller lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het boek "leer als een speer" eens. Dit boek wordt momenteel op een aantal lerarenopleidingen gebruikt als studiemateriaal. 1 van de hoofdstukken gaat idd over sneller leren lezen.