Is de uitspraak 'verschil moet er wezen' negatief neutraal of positief tegenover anderen?

Je hoort het weleens mensen zeggen maar wat is de diepere betekenis.

12 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

het is eigenlijk een meningsvraag hier,dus kweet niet of de vraag goedgekeurt blijft staan ;-) maare:

het ligt aan iemands kijk op t leven en anderen.

als het is bedoelt om ongelijkheid in de maatschappij te houden is t niet goed.

wanneer het is bedoelt om verscheidenheid in aanleg en uiterlijk enzo (dus voor keuzemogelijkheden enzo) is t denk ik wel ok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neutraal, het is helemaal afhankelijk van de reden dat hij gebruikt wordt.
Als je collega op vakantie gaat kan je zeggen, met een knipoog, ik zal wel extra hard werken als jij in de zon ligt, verschil moet er wezen.
Maar ook als je een tv gaat kopen en die met veel mogelijkheden is duurder, kan je zeggen, verschil moet er wezen.