Kan je net zoveel van een dier houden als van een mens.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de vraag. Die past bij je Bailey.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij kan je nog meer van een dier houden,omdat
ze zo onverwaardelijk,lief,puur zijn,en dat kan je van
mensen niet altijd zeggen

Het beste antwoord

Ik kan dat met een ja beatwoorden.
Toen onze kinderen een jaar of 10 waren, wilden ze heel graag een hondje..ik niet...
Ik ben dan ook niet met een hond opgegroeid, wel met een hamster en een eend.
Effin, ik ging overstag, maar..dan wilde ik wel een wit hondje..het werd een gitzwarte..werkelijk, een schatje.
De afspraak was dan ook, "jullie willen een hond, dan moeten jullie er ook voor zorgen. Uitlaten, ook in de regen en voor schooltijd"
Alles was goed, dat zouden ze doen..ze hebben het ook gedaan, tot het moment totdat ze op zichzelf gingen wonen hebben ze samen de hond uit gelaten..zonder morren.
Later liet mijn man de hond 'savonds uit en ik overdag.
Soms at ik samen een visje met de hond, bakte ik een ei, hij kreeg er ook een..
Hij is 15 jaar geworden en heb werkelijk een vriendje verloren.
Dat je zo van een hond kunt houden heb ik zelf ook nooit voor mogelijk gehouden.
Die mensen die dat niet snappen begrijp ik best wel, ik snapte het eerst ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Nee, dat is niet mogelijk.

Toegevoegd na 40 minuten:
Dat is gemeten door Smith, Johnson and Graig in 1994.
In hun onderzoek 'Human And Animal Affectious Relations', kwamen zij bij dieren slechts op 83 HLU uit (Human Love Units). Bij mensen kwam dat dicht bij de honderd uit.
Nadien is in Taiwan nog wel een waarde gemeten van 95,7 HLU tussen een mens en een pekinees, maar dat is een hoge uitzondering.
14 jaar geleden
Lastige vraag, aangezien hij eigenlijk alleen subjectief beantwoord kan worden. Ik heb een kat die bijna net zo oud is als ik. Al mijn hele leven zie ik hem haast elke dag en ik hou eigenlijk, als ik er goed over nadenk, MEER van hem dan van sommige mensen. Vanuit mijn oogpunt is het antwoord dus ja. Het is een kwestie van hechten. Je wilt niet weten wat ik en mijn kat samen hebben doorgemaakt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook hier de vraag: Waar is de bron? Of is dit een mening?
AWM
14 jaar geleden
Heeeee, we hebben een tegengesteld antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met als overeenkomst dat jullie beiden even ongenuanceerd zijn en geen verdere uitleg geven of duidelijkheid verschaffen over het hoe en waarom.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord aangevuld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je aanvulling haalt wel je antwoord onderuit. Er zijn namelijk uitzonderlijke gevallen waarin het wel kan, dus klopt je antwoord niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja
Je geeft gelijk al antwoord op de vraag die je mij stelde: er zijn altijd uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Heeeee, we hebben een tegengesteld antwoord!"
Zal niet de laatste keer zijn waarschijnlijk ;)
Dat ligt aan jezelf. Ik kan het me niet goed voorstellen maar ik ken mensen zonder kinderen met hond die mijns inziens net zo gek op die hond zijn als ik op mijn kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel een goeie vraag! (kan helaas nog geen punten geven..)
Ik heb een hond waar ik heel veel van hou maar niet meer dan van bep. mensen ( en inderdaad ook wel weer meer van de hond dan van weer andere mensen) tja..
ja ik denk dat het wel kan, het zal per persoon verschillen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je houdt van mensen om je heen en van ieder mens waar je van houdt, hou je anders. Je voelt voor niemand precies hetzelfde. Zo werkt dat ook bij dieren.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je meer van een dier kunt houden dan van alle mensen om je heen.
Dieren stellen je zelden teleur, ze houden van je om wie je bent en bij mensen is dat vaak anders.
Dus ik denk van wel, evenveel of zelfs meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen kunnen meer of net zoveel van dieren als mensen.. Het ligt aan jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hoe meet je dat dan?
Ik persoonlijk niet. Ik vind dieren heel leuk, maar voor mij heeft houden van meer met een wisselwerking te maken. Ik wil ook af en toe verzorgd worden. En een lief woord doet voor mij toch meer dan een natte neus die tegen mijn arm wordt geduwd of een konijn dat zich eindelijk eens laat aaien...
Mijn autistische zoon van 12 stond even naast me mee te lezen en zei gelijk: voor mij staan dieren vaak hoger dan mensen. Hij bedoelt dat hij meer van bepaalde dieren houdt dan van mensen. Zijn hond noemt hij al jaren zijn beste vriend, werkelijk voor zijn (menselijke) vriendje, waar hij toch ook al jaren een goeie band mee heeft. Hij kan gerust een uur bij de konijnen in het hok zitten.

Ik denk dus dat het iets heel persoonlijks is, zoals dat met houden van altijd is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kinderen spreken de waarheid,
Ik heb 18,5 jaar een hond gehad, vanaf mijn 6e. Een jaar geleden moeten laten inslapen. Dat doet dan pijn heel veel pijn. Als zo'n beest heel je leven bij je is dan bouw je een band op. Die band is zeker net zo hecht als met sommige familieleden en in sommige gevallen misschien wel hechter.

Mijn antwoord is dus: Ja het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ik de mens heb leren kenen
Ben ik van dieren gaan houden

Toegevoegd na 1 minuut:
BUITEN MIJN Ouders om dan he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan niet anders dan een +1 hiervoor geven! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is de spreuk die ik ook regelmatig gebruike. +1
Er zijn mensen die meer van dieren houden dan van mensen. Ze vinden mensen beesten.

Dus JA, het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is mogelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houden van? Dat ligt eraan, als je bedoelt in hechten, en niet in verliefd zijn dan ja lijkt me. Maar echt verliefd worden op een dier lijkt me toch een beetje raar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker. Dat is echter wel voor iedereen anders denk ik.
Persoonlijk heb ik dat wel. veel familieleden wonen erg ver af en zie ik hooguit 5x per jaar.
Terwijl ik mijn huisdieren elke dag zie. Daardoor hecht ik er meer waarde aan en dus houd ik meer van hun dan "verre" familie of een kennis. Uiteraard gaan mijn ouders wel voor.

Ik denk zelfs dat ik evenveel van mijn eerste huisdier( konijn) heb gehouden als van mijn ouders op dat moment. Elke dag bij hem in een (grote) ren gelegen. 3 bij 3 meter.. ik erbij en hij maar knuffels vragen..
Dat doet wel wat met je als je van je 6e tot je 12e met zo'n schat leeft ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat je wel net zoveel van een dier kan houden als van een mens, maar dan op een andere manier. Liefde voor een mens is meer gebaseerd op gelijkwaardigheid (in soort). Liefde voor een dier is meer verzorgend gericht.
Het valt mij wel op dat sommige mensen, vooral wanneer ze zelf geen kinderen hebben, hun hond (of kat soms) als een kind behandelen en aanspreken. Dat vind ik altijd een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens links en rechts om je heen wat er allemaal gebeurt in de wereld,dan heb je af en toe meer respect voor een dier dan voor een mens,een boer die houdt van zijn koeien,een ander van een hond of kat,enzo heeft ieder wel een dier wat hem dierbaar is.
maar meer van een dier houden als van een mens /ik heb het nog nooit ervaren,maar zou mijn honden voor geen goud willen missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van sommige dieren kan ik meer houden dan van sommige mensen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik wel, ik heb in januari mijn Bordeauxdog moeten laten inslapen, en heb daar nog regelmatig last van, ik was sneller over mijn scheiding heen dan over de dood van mijn beste vriend.Door een mooie tattoo draag ik ik Simba voor de rest van mijn leven met me mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen huisdier is als een eigen kind. Als je het liefde geeft, krijg je liefde terug. Bij een huisdier van een ander ligt dit, net als bij kinderen van een ander, verder weg en is er geen sprake van 'houden van'.
Natuurlijk houd je meer van je kinderen dan van dieren, maar als het om mensen in het algemeen gaat en dieren in het algemeen, kun je net zoveel - of zelfs meer - van dieren houden. Dat gebeurt en daar kun je niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel, maar om te vergelijken zou ik het erger vinden als mijn ouders overlijden dan mijn huisdier. al hou ik wel veel van mijn huisdier, en hij is niet vervangbaar maar na zijn overlijden zou het verdrietr niet zo lang duren als bijv. het overlijden van een van mijn ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er zelfs nog meer van gaan houden als van een mens.nl.Het is het trouwste dier wat je om je heen kunt hebben.Ben je alleen het is je maatje.Wil je een wandeling, hij zorgt dat jij die wandeling kunt maken.Het is
het meest sociale dier wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt net zoveel van een dier houden als van een mens. Meer zelfs. Maar als het er op aan komt, dan zal het mensenleven toch altijd voorrang krijgen.