Als je deze bende bedoelt (zie bron): deze heeft nooit bestaan en kan dus ook niet opgepakt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België is het een fabel, maar dit soort dingen Ijn helaas wel gebeurd.

Een Chelsea Smile is een bijnaam voor de methode om een slachtoffer vanaf de mondhoeken tot de oren te snijden. Het resultaat lijkt op een lugubere "glimlach".

De Chelsea Smile is vandaag de dag bekend door Chelsea Hooligans, sommigen zouden deze barbaarse methoden bij rivaliserende supporters toegepast hebben: door het slachtoffer een credit card in de mondhoek te duwen en vervolgens in het kruis te trappen, het slachtoffer schreeuwt en voila: een Chelsea Smile.

De oorsprong van de Chelsea Smile, ook wel Glasgow Smile genoemd, licht echter heel ergens anders. De methode werd in de jaren '60 toegepast in Glasgow door straatbendes. De methode werd al snel overgenomen door bendes in de wijk Chelsea in London. De bendes lieten op deze manier een soort teken achter bij andere bendes.

In Frankrijk noemt men de methode de "Kabylian smile" (le sourire kabyle), dit door de toepassing van de methode door rebelse Kabylia in Algerije tegen de Franse troepen.