Hoe kan ik oude munten inwisselen voor geld en waar doe je dat?

Het is buitenlands geld van een verzameling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Munten van landen die inmiddels de euro hebben kunnen niet meer worden ingeleverd. Biljetten wel, dus een biljet van 10 Deutsche Mark of 25 gulden kan je nog inleveren.

En munten van landen daarbuiten worden niet geaccepteerd bij banken. Opnieuw: biljetten wel. Maar ook dat valt tegen. Je moet forse transactie kosten betalen.
Als je bijvoorbeeld 100 munten uit 20 verschillende landen hebt kan je het vergeten dat je daar geld aan over gaat houden. Tenzij er natuurlijk iets bijzonders tussenzit, dan kan je er bij een munthandelaar een paar euro voor krijgen. Maak er een foto van en zet het op marktplaats bij Verzamelen - Munten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het afgeven bij GWK Travelex, daarintegen krijg je dan euro's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou ze trachten te verkopen aan een muntverzamelaar of munthandelaar.Google maar eens.
fremar
12 jaar geleden
Daar zijn beurzen voor, een muntenbeurs als het waardevolle stukken zijn of een rommelmarkt, er zijn altijd verzamelaars die er nog iets voor geven.