Omdat een zwerfhond geen ongedierte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ratten en muizen zijn ziektedragers. Zwerfhonden kunnen ook ziektes dragen, maar omdat deze vaak te verhelpen zijn, waarna een hond (na een heropvoedingscursusje) wel weer geplaatst kan worden bij een gezin wil men honden wel helpen en ratten en muizen (die niet veel mensen als huisdier willen hebben) niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ratten en muizen gaat de voortplanting zo snel dat het binnen de kortste keren een plaag is. Honden planten zich veel minder rap voort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1: Ratten en muizen kunnen ziekten overdragen aan
mensen, dat is bij honden meestal niet of nauwelijks
het geval.
2: Ratten en muizen kunnen prima voor zichzelf zorgen, zo
goed dat ze zich als een gek voortplanten,
zwerfhonden daarentegen hebben een karig, schamel
en ellendig bestaan .

En tenslotte: De hond is een intelligent dier dat sinds 30.000 jaar gewend is om met en bij de mensen te wonen als gezeldschapsdier of om een functie te vervullen: het is een sociaal dier dat bij de mens is gaan horen.
Daarom beschouwen wij de hond niet als ongedierte. Ook niet als hij een zwervend bestaan moet leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voortplanting bij muizen en ratten gaat razend snel. Uit een paar muizen kunnen ruim 2000 nakomelingen komen.Als je dit niet beteugeld breken ziektes als de pest uit. Muizen en ratten bevuilen ook voedsel en kunnen dan voedselvergiftiging veroorzaken.