Is het verven van duiven dierenmishandeling?

Ik was een maand geleden in de Efteling. Wij dronken bij de vijver met de kikkers en de gouden bal een kopje koffie. Toen zag ik ineens allemaal felgekleurde duiven daar rond lopen. Knalroze, blauw, paars, geel. Ik heb het Efteling sprookjesboek gekocht en daar komt een sprookje in voor met die gekleurde duiven. Ik vond het eigenlijk te ver gaan. Mag dit zomaar en is de Efteling met een soort van dierenmishandeling bezig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het was mij en mijn vriendin ook opgevallen. Afgelopen jaar waren we samen in de Efteling. Ik had dit toen verteld aan mijn vader of dit wel mocht.. En hij had voor de zekerheid de dierenbescherming gebeld.
Toen werd er tegen hem gezegd dat ze al duizenden 'bezorgde' mensen hebben gehad die belden of het wel allemaal goed zat. Er werd hem gezegd dat het een 'vriendelijke' verf was voor de duiven. Maar dat ze het zelf ook niet erg dier vriendelijk vonden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee dat is geen dierenmishandeling ,de kleurstof die gebruikt word is volkomen veilig en mag daarvoor gebruikt worden ,vergelijk het maar met het verven van haren bij mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen watervaste verf dus nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb het internet even afgestruind en daar hebben ze het steeds over een "milieuvriendelijke kleurbeits" waar de beestjes om de zoveel maanden een bad van krijgen.

Toegevoegd na 35 seconden:
dus nee, denk niet dat het dierenmishandeling is, anders hadden ze die al LANG op hun dak gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dierenmishandeling is een groot woord, maar ik heb hier geen prettig gevoel bij.
steeds weer hanteren en verven lijkt me aardig wat stress opleveren.
verder zal menigeen me uitlachen, maar ik vind dat je zo geen respect hebt voor de integriteit van een duif.
dieren horen niet als speeltjes voor de mens zo behandeld te worden.

maar om antwoord te geven, het zal ongetwijfeld mogen, of ze hebben wellicht ontheffing gekregen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke het zijn tamme duiven en raar genoeg vinden die het fijn om in handen te zijn. Bovendien houden ze van badderen, dus één maal per maand onderdompelen zal niet erg zijn.
Mijn tamme duif ging mee naar de winkel. In het centrum ging hij even in de hand omdat het er druk was, verder zat hij op mijn schouder.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik weet het niet hoor ivana, heb hier regelmatig postduiven in de opvang, die zijn toch mensen gewend, maar ze willen echt liever niet gehanteerd worden. en dan nog, zelfs al zou het ze totaal niet deren, dan nog vind ik het niet juist om dieren zo te gebruiken als accesoire.
maar goed, ik weet dat ik daar een muts in ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. Dieren niet als gebruiksvoorwerpen zien maar als levende wezens die met respect behandeld moeten worden, lijkt mij een goede instelling, zeker niet iets om uit te lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Gewoon met rust laten als je het mij vraagt.