Wat is het welvarendste land ter wereld?

Wat is het welvarendste land ter wereld? Of was.. (vergeleken met nu)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bekijk je het per bewoner is het Luxemburg, maar bekijk je het over het gehele land is het de USA.

Top 10 Rijkste Landen per inwoner

Luxemburg – $78.409
Qatar – $78.260
Noorwegen – $51.985
Singapore – $50.180
Brunei – $47.930
Verenigde Staten – $ 45.934
Hong Kong – $42.653
Zwitserland – $40.484
Nederland – $39.877
Ierland – $38.663
Australië – $38.663

Rijkste Landen

Bekijk je niet per inwoner, maar het bedrag van het totale land dan ziet de lijst er volledig anders uit:

Verenigde Staten – $14.119.050 miljoen
Japan – $5.068.894 miljoen
China – $4.984.731 miljoen
Duitsland – $3.338.675 miljoen
Frankrijk – $2.656.378 miljoen
Verenigd Koninkrijk – $2.178.856 miljoen
Italië – $2.118.264 miljoen
Brazilie – $1.574.039 miljoen
Spanje – $1.467.889 miljoen
Canada – $1.336.066 miljoen

Toegevoegd na 1 minuut:
Nu hangt het uiteraard wel af van jouw definitie van welvarend...

welvarend
Uitspraak: wɛl'varənt Bijvoeglijk naamwoord waar of met wie het economisch goed gaat. Synoniem: rijk `welvarende landen`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/welvarend

welvarend
florissant, in goeden doen, bemiddeld, bloeiend, gezond, voorspoedig, welstellend
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/welvarend

welvarend
•over ruime financiële middelen beschikkend. •tweede betekenisomschrijving
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/welvarend

welvarend
1) Bloeiend 2) Blozend 3) Fiks 4) Florerend 5) Florissant 6) Gegoed 7) Gezond 8) Rijk 9) Rijk en gezond op koers 10) Voorspoedig 11) Welgesteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VS staan als zevende op de wereldranglijst kanker genoteerd. Tsja, als men dat ook welvaart noemt... Wel een plus voor je uitgebreide antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Weer wat verduidelijking, je had het trouwens goed... dat bedoelde ik.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dat Monaco, alleen al vanwege het feit dat het er krioelt van superrijken zoals bv. Tom Boonen die hun adres er gevestigd hebben om in eigen land belastingen te ontduiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om meningen maar om feiten bij zulke vragen. Zie je het verschil tussen jouw antwoord en die van BSB?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf wat men onder "welvarend" verstaat, het BNP per inwoner is zeer laag, amper 30.000 dollar per bewoner. Neemt echter niet weg dat de meesten zwemmen in het geld, ook al doen ze geen klop om het binnenlandse BNP te verhogen, wat volgens mij toch een teken van welvarendheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@raamklaza: de vraag luidde trouwens niet: "Welk land heeft het hoogste BNP?"
Ik denk amerika en canada
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kijkt naar het bruto binnenlands product per hoofd van de bevolking, zijn dat volgens het schatingen van het IMF

(in aflopende volgorde)
2009 Luxemburg - Noorwegen - Zwitserland - Quatar - Denemarken
2010 Luxemburg - Noorwegen - Zwitserland - Quatar - Verenigde Arabische Emiraten
2011 Luxemburg - Quatar - Noorwegen - Zwitserland - Verenigde Arabische Emiraten

En Nederland zal in 2016 waarschijnlijk terug gezakt zijn naar plaats 15 (vanaf plaats 8 in 2009)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk Japan/China want zij deden het super het goed toen Amerika nog problemen had in het land en ik denk ook Saudi-Arabië vanwege get verkopen van Olie.