Dit jaar is de wereldbevolking met ongeveer 80 miljoen mensen toegenomen. Dat brengt de teller van het aantal mensen dat op aarde woont op 1 januari 2011 op 6.934.196.000. Dat is een schatting van de Deutsche Stiftung Weltbevölkerung

Toegevoegd na 1 minuut:
Elke seconde worden gemiddeld 2,6 kinderen geboren. De geboorte van de zeven miljardste aardbewoner wordt medio 2011 verwacht. In 2025 zullen er meer dan acht miljard mensen op aarde leven, voorspelt DSW.
Ontwikkelingslanden

De bevolkingsgroei neemt het snelst toe in ontwikkelingslanden. 82 procent van de wereldbevolking woont in ontwikkelingslanden, in totaal 5,7 miljard mensen. Daar komen tot 2050 nog eens 2,2 miljard mensen bij.

Vooral op het Afrikaanse continent groeit de bevolking snel. Halverwege dit jaar steeg het aantal bewoners daar al tot boven de één miljard. Dat zal in 2050 verdubbeld zijn tot twee miljard.

DSW verwacht dat door de bevolkingstoename de armoede en honger in ontwikkelingslanden zal verergeren. Vooral in het zuiden van Afrika zou de bevolkingstoename met een vijfde kunnen worden teruggebracht als vrouwen makkelijker toegang krijgen tot anticonceptiemiddelen. Ieder jaar worden 75 miljoen vrouwen hier ongewenst zwanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Precieze getallen zijn er natuurlijk niet maar men schat dat er nu 6,910,000,000 mensen zijn en dat er in 2020 zo'n 7,5 miljard mensen zijn en in 2030 8,9 of 7,5 miljard mensen zijn afhankelijk van de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link in m'n bron zal je vast interessant vinden, daar staan allerlei statistieken waaronder de bevolking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Verenigde naties heeft in 2008 een onderzoek gedaan en komt met de volgende voorspellingen.

2010 - 6,908 mld
2015 - 7,302 mld
2020 - 7,674 mld
2025 - 8,011 mld
2030 - 8,308 mld
2035 - 8,570 mld
2040 - 8,801 mld
2045 - 8,996 mld
2050 - 9,149 mld

In de bron staan ook nog voorspellingen vanuit andere bronnen.