Helemaal oplossen niet denk ik..... maar de open wond van verdriet raakt dicht en er verschijnt een litteken...
Niet voor niks is het gezegde "tijd heelt alle wonden".
Maar dat betekent niet, dat verdriet altijd helemaal slijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt verdriet een gedachte zonder je daar nog verdrietig bij te voelen......

Andere antwoorden (4)

Vaak blijf je er aan denken en lost het niet op.
Het best is om je gevoelens te uiten. Dat kan in tekst of hard op tegen iets of iemand. Vaak lucht dat op.
Daarna het accepteren en er niet meer aan proberen te denken. Dat kun je makkelijk doen door leuke en afleidende dingen te doen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Correctie:
Makkelijkst

Toegevoegd na 1 minuut:
(HET makkelijkst)
Sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdriet kan een noodzakelijke uitlaatklep zijn.
Maar één ding schijnt vast te staan: verdriet onderdrukken kan mentaal, emotioneel en fysiek schadelijk zijn.

Het verwerken van verdriet vraagt geduld, want u hebt misschien het gevoel dat u in een emotionele achtbaan zit.
Huilen kan opluchten. Schrijven zoals je nu hier doet kan ook een goede uitlaatklep zijn.

Wanneer je dan bereid bent om het probleem van je verdriet te specificeren kunnen anderen misschien een handje helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles zal op den duur slijten.
Zelfs verdriet.
Maar je moet op een gegeven moment ook kunnen accepteren.
En je er bij neer kunnen leggen,,,dat iets wat gebeurd is niet meer terug te halen is.
Het leven gaat door,,,hoe moeilijk dat vaak ook is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf over welk verdriet het gaat. Verdriet om iets dat vervangbaar is, dat zal zich vanzelf oplossen. Maar als je verdriet hebt om iets dat niet te vervangen is en nooit meer kan terugkomen, kan het verdriet heel lang duren. Bijvoorbeeld bij het verlies van iemand waar je heel veel van gehouden hebt.

Na een tijd gaan de scherpe kanten van het verdriet wel slijten, maar er zullen altijd momenten zijn dat het verdriet, de weemoed en het gemis terug de kop opsteekt. In zo’n geval lost het verdriet zich niet vanzelf op. Vaak moeten mensen dan zelfs geholpen worden om met dit blijvende verdriet te leren omgaan.