Wat is de kostprijs van een paar Converse All Stars?

nav een andere vraag over Nikes, wat is de kostprijs van een paar All Stars?

Toegevoegd na 11 minuten:
Met kostprijs bedoel ik dus de prijs die het kost om ze te maken, niet wat je er in de winkel voor betaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goeie vraag. ben ook altijd benieuwd geweest wat die goedkoop uitziende gympen kosten om te maken. denk niet veel meer dan een tientje. converse is eigendom van nike. nike maakt gebruik van kinderarbeid. dat drukt de kosten zo mogenlijk nog verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met de kostprijs?
Alleen productie-kostprijs?
Of hoe ze bij je in de winkel staan? Dus inclusief marketing en distributie?
Gelijkwaardige schoenen van andere merken liggen voor een paar euro bij de Action, Bristol, Zeeman, dus het zal niet meer zijn dan enkele euro's per paar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ze er hetzelfde uitzien betekent natuurlijk niet dat ze gelijkwaardig zijn.

Het beste antwoord

De kostprijs van All Stars is wel degelijk hoger dan de kostprijs van een soortgelijke schoen bij de Bristol. Dit komt omdat de winkels waar All Stars in liggen duurder zijn en er meer geld is uitgegeven (of wordt uitgegeven) aan reclame.
Toch worden er zoveel All Stars gemaakt dat de kostprijs hiervan niet erg hoog is, je betaalt voornamelijk voor het merk, net zoals bij Nike.
Puur de schoen, aan materialen en kosten om het in elkaar te zetten zou ik zeggen enkele euro's (±5), dan komt er nog vervoer bij (kost geen drol), reclame-, winkel- en verkoopkosten. Totale kostprijs zal (afhankelijk van de winkellocatie) niet veel hoger zijn dan € 10 - € 15,-

Volgens mij heb ik je vraag van Nike ook beantwoord, en daarbij ben ik een punt vergeten, namelijk R&D (Research en Development, ofwel; ontwikkeling), Nike stopt erg veel geld in het uitvinden van 'nieuwe' schoenen, dit berekenen ze natuurlijk gewoon door naar de klant.
Volgens mij doet All Stars zelf niet zo veel aan R&D, maar misschien is het een dochtermerk van een ander merk (net zoals Calvé van Unilever is), dan zullen er dus meer kosten worden doorberekend. De holding zal dan de kosten die zij maken doorberekenen, en misschien zelfs de winst van All Stars gebruiken om te investeren bij een ander merk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Iets wat hier in de winkel licht is een lange weg afgegaan.
Consument - Winkel - Groothandel - (event. vervoerder van Azië naar EU) - Fabriek

Het aandeel van de fabrikant is lager hoe meer tussenstappen er tussen zitten. Bij schoenen waarschijnlijk ergens tussen de 10 en 20%. Een fabrikant van machines zal een groter aandeel hebben, omdat er daar minder van worden verkocht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

50-60 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waar je ze koopt en welke. Mijn kostten €80, met een dubbele veter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er inderdaad aan waar je ze koopt in België, Nederland en de rest van West-Europa kosten All Stars altijd rond de 70 euro (behalve in solden) maar andere convers schoenen kunnen tussen de 60-90 euro kosten