Verloopt je meettijd bij entree als je in je eerste huis gaat wonen?

Ik ben al heel wat jaren aan het wachten op een woning. Ik ben op mijn 18e gelijk ingeschreven bij entree, en ik ben nu bijna 24. Als ik nu een woning mag krijgen begint die meettijd dan weer opnieuw???dus weer gemiddeld een jaar of 6,7
als ik een andere woning wil daarna.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ja, dat is, als die woning waar je in gaat zelfstandige woonruimte is.

Entree hanteert de regel dat je inschrijftijd geldt bij zelstandige woonruimtes. Als je in een huis gaat en je moet douche, keuken delen, dan blijft je inschrijfdatum staan.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

Was zelf heul lang op zork bij Entree naar een leuke woning in Arnhem, maar sjonge, wat een gedoe. Zo weinig aanbod in wijken waarin ik wil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt waarschijnlijk je wachttijd.

En ja, natuurlijk begint de woningbouw vereniging opnieuw met tellen zodra ze je een woning hebben aangeboden.

Anders zou het toch niet eerlijk zijn voor nieuwe inschrijvingen?

Op een gegeven moment zouden er tienduizenden mensen ingeschreven staan met allemaal meer dan 6 jaar wachttijd. En die hebben allemaal voorrang als nieuwe mensen in de gemeente komen wonen.
Dat is natuurlijk niet eerlijk.

Trouwens. Als jij in de komende 6 a 7 jaar financieel een beetje redelijk vooruit gaat, kom jij OF in een hoger huursegment terecht waardoor je minder concurrentie hebt, en dus sneller aan een woning komt, OF je kan een heel redelijke hypotheek afsluiten en gewoon zelf op zoek gaan naar een koopwoning.

En als je niet financieel vooruit gaat, dan blijf je toch lekker waar je zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sluit ik mezelf bij aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan blijf je toch lekker zitten waar je zit? Nou nee, ik wil niet bij mijn ouder blijven zitten. Lijkt mij een gezonde situatie om op mijzelf te gaan wonen, gezien mijn leeftijd.
Ik hoop dat ik snel iets leuk vind! :)