Dan reist de vraag; wat is verplicht? De persoon die jou geadopteerd heeft, heeft dat naar alle waarschijnlijkheid gedaan met de bedoeling om jou een veilig "thuis" te bieden. Als jij je daar niet veilig voelt, is het afhankelijk van jouw leeftijd misschien beter om contact op te nemen met kinderbescherming, of als je oud genoeg bent , om het "ouderlijk huis" te verlaten en op jezelf te gaan wonen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Aanvulling daarop: Als je minderjarig bent is degene die jou wettelijk heeft geadopteerd verantwoordlijk voor jouw welzijn. Waaronder dus een dak boven je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ronron1212
12 jaar geleden
+
Op het moment dat iemand je adopteert, is die op dat moment je ouder, en jij zijn /haar / hun kind. Dat brengt voornamelijk een aantal verplichtingen naar de ouders met zich mee, zoals de huisvesting, voeding, kleding en verzorging van het kind in kwestie.
Maar 'verplicht' is in dezen een raar woord. Net zoals het dat voor 'eigen' kinderen zou zijn. Het is niet zozeer een verplichting alswel de normale gang van zaken dat je woont bij de mensen die zich je ouders kunnen noemen.

Maar op elke 'gewoonte' zijn uitzonderingen, en er zijn zeker gevallen denkbaar waarin het niet de meest optimale situatie of zelfs niet verstandig is om bij je ouders te wonen. En hoe schrijnend het ook is, zeker adoptiekinderen maken nog wel eens een crisis mee tijdens de puberteit die tijdelijk voor enorme spanningen kan zorgen.

Voor ouders is het natuurlijk om het even of een kind 'eigen' is of niet, sterker nog , juist voor adoptiekinderen is vaak juist heel bewust en met heel veel liefde gekozen, waardoor een dergelijke moeilijke periode misschien nog wel zwaarder is dan met kinderen die er min of meer onbedoeld 'uit zijn komen piepen', waar dus zeker aanvankelijk ongewenste of in elk geval onbedoelde kinderen bij kunnen zitten, met alle problemen van dien. Ongewenste adoptiekinderen bestaan eigenlijk niet ; daarvoor is de procedure veel te lang en te ingewikkeld.