Zijn de elektronische verkeersborden boven de snelweg ter advies of verplichting ?

Als er namelijk bvb. 70 km/h wordt aangegeven, is er echt niemand die dat doet, en ben je zelf een gevaar op de weg als je het wél doet. Ik ben wel Belg, dus graag de regels die hier van toepassing zijn.

Toegevoegd na 20 minuten:
Belgische regels graag, ik krijg al direct links naar Nederlandse sites.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Vanaf 2009 is een matrixbord qua waarde gelijk aan een normaal verkeersbord.

Toegevoegd na 59 seconden:
Vanaf 2008 ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een electronisch verkeersbord gaat altijd boven het gewone verkeersbord.
En er wordt door het verkeer wel degelijk rekening mee gehouden: Rij je gewoon door, dan is de kans groot dat je op een gegeven moment op bv een file inrijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België écht niet hoor, als ik 70 ga rijden zit er binnen de kortste keren een tientonner op een metertje van mijn koffer, met dimlichten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar da's Belgie he..... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas...
De verkeersborden die op het plaatje staan geven aan dat je maximale snelheid 70 km/u is. Je mag dus niet harder rijden dan 70 km/u. De meeste automobilisten houden zich aan deze snelheid. Een paar die dat niet doen kunnen een boete krijgen.
Advies borden met een snelheid erop zijn blauwe vierkante borden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Op jouw plaatje zie ik een matrixbord met een rode rand. Internationaal betekent dat een gebodsbord. Dat wil zeggen dat de maximum snelheid 70 km. per uur is en dat is wettelijk vastgelegd, ook in België.

Dat de weggebruikers in België zich daar niet aan houden, zegt heel veel over de weggebruikers in België en heel weinig over de regels. Het best ga je zelf uiterst rechts rijden en houd je je gewoon aan de maximum snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je. Omdat je gelijk hebt... en zeker over de mentaliteit...
Het gedrag verschilt ook radicaal als er een flitspaal staat, en doorgaans zijn het vooral de vrachtwagens van alle landen die niet van hun gaspedaal willen gaan.