Waarom zijn er geen winkelmandjes in de Aldi en Lidl te vinden?

Best wel lastig soms als je maar een paar dingen hoeft...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat is verkoopstrategie. Met een wagentje merk je pas als het te laat is (na de kassa, bij het oversjouwen van je boodschappen) dat je toch weer meer hebt gekocht dan je van plan was geweest.
Een mandje aan je arm waarschuwt al eerder: Stop het is genoeg.
Die mandjes op wieltjes hebben hetzelfde doel als de karretjes, meer dan je denkt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zo is het.
+++

Andere antwoorden (9)

aangezien de aldi en de lidl beetje skeer zijn. ze doen alleen aan wagentjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is skeer?
Kimath
12 jaar geleden
Ze zijn niet arm, maar ze kunnen de producten zo goedkoop verkopen omdat ze besparen op van alles. o.a. personeelskosten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry ik zal volgende keer gewoon armoedig/arm neerzetten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij best als je naar de duurdere winkels wil gaan, maar eens je de goede producten van Aldi kent, kom je voor geen geld met veel eten thuis. Liever 'skeer' dan een hap uit het budget.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, adrem5, dat zien we hier in België ook. Ze zijn vaak wel herkenbaar aan hun peperdure auto's :)) @Newbie: Gelijk heb je :))
Misschien te duur voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij onze lidl hebben ze wel mandjes.. Aleen zijn dat mandje met wieltjes maar die kan je ook dragen geloof ik?? Waren bij de aldi niet weet ik ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is onderdeel van het concept van de aldi en lidl, net zoals ze producten zoveel mogelijk in dozen laten staan ipv in schappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze omdat ze bezuinigen op vele dingen zoals bijvoorbeeld ook op personeel door zoveel mogelijk dingen in de dozen te laten (geen vakkenvullers nodig dus)

Vandaar dat ze ook geen mandjes hebben ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kostenbesparing. Mandjes hoeven nu niet aangeschaft te worden, maar ook niet vervangen als ze "kwijtraken".

Mandjes worden namelijk enorm veel meegenomen naar huis. Elk studentenhuis heeft wel een paar mandjes staan. Geleend noemen ze dat dan, maar het is natuurlijk gewoon diefstal.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Aldi en Lidl zijn geen winkels om even een paar losse boodschappen te doen, die in een mandje passen. 90% van de klanten komt daar bepaald niet iedere dag, en als ze komen slaan ze flink in. Bij AH loop je zo nu en dan even naar binnen, voor een onsje vleeswaren, een pizza of een vers broodje, maar zo werkt dat niet bij Aldi en Lidl, omdat ze daar lang niet alles hebben. Voor de meeste mensen zal gelden: als je daar komt sla je voor 1 of 2 weken in, en dan heb je een kar nodig, voor al die luiers, chips, en wasmiddelen. Het bedrag van de gemiddelde kassabon, zal bij Aldi en Lidl veel hoger liggen dan bij AH of Super de Boer.

Het gedrag van klanten bij AH is ook heel anders, dan bij Aldi. Bij AH winkel je, en je kijkt ook nog wat rond, maar bij ALDI gooi je alles in je kar wat je nodig hebt, en je bent weer weg. Let er maar eens op. Bij Aldi weten ze gewoon dat er geen enkele behoefte is aan mandjes; was die behoefte er wel, dan zouden er mandjes zijn. Niet omdat Aldi zo servicegericht is, maar omdat ze dan klanten trekken, door aan de wensen te voldoen.

Bij Lidl hebben ze overigens wel mandjes; die blauwe, met een soort steel eraan, en wieltjes. Bij ALDI hebben ze die niet, maar meestal zijn er ook geen winkelwagens, want die staan ergens ver weg op de parkeerplaats. Ze hebben nooit tijd om die binnen te halen. Bij Aldi hebben ze nergens tijd voor, en daarom is het ook zo'n enorme rotzooi in de winkel.

Als je geen winkelwagen nodig hebt, of geen zin in zo'n kar (die natuurlijk altijd nèt niet goed rijdt en alle kanten opvliegt, of die je niet los kunt krijgen met je muntje), dan stop je alles gewoon in je tas. Bij de kassa pak je je spullen uit, en eventueel vraag je, of ze even in je tas willen kijken. Dat gaat altijd goed. Het voordeel daarvan is, dat als je 4 pakken melk koopt, je er maar één uit hoeft te halen, en te zeggen dat je er totaal 4 hebt. Werkt veel sneller dan met een kar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"bij aldi hebben ze nergens tijd voor en daarom is het ook zo'n enorme rotzooi in de winkel " ....ik vraag me af naar welke aldi je gaat? De drie die ik ken daar is het gewoon netjes
en bij alle LIDL's die ik ken hebben ze nergens mandjes, ook niet op wieltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat kan misschien per plaats verschillen. Ik heb niet de pretentie om een oordeel te hebben over alle ALDI's maar ik ken er 4, en daar kom ik ook weleens. Overal spullen die niet op de goede plaats liggen, vaak geen prijzen aangegeven, winkel vol met lege dozen, en niemand in de buurt aan wie je kan vragen waar iets ligt of wat het kost. Ik maak er niet zo'n punt van hoor, want ik blijf er heus wel komen. De aldi kwarkjes zijn heerlijk! ;-) Verder ken ik 2 LIDL's en ze hebben allebei blauwe grote mandjes op wieltjes.
Simpel: Je komt aan de kassa en moet daar je mandje afgeven, héél veel mensen staan daar nu zonder een 'draaghulp', en plastiek zakjes zijn milieu onvriendelijk.

Pas dan gaan de mensen beseffen dat ze hun spullen niet kunnen dragen zonder mandje en houden heel de boel op, terwijl het flink druk kan zijn.

Het is hun manier om te zeggen... breng volgende keer je eigen mandje mee, of neem onderweg al een kartonnen doos.

Dit én natuurlijk de kosten van 'geleende' mandjes die nooit meer terugkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Aldi en de Lidl zijn niet voor niks zo goedkoop ; ze volgen ongeveer het zelfde concept, dat voornamelijk bestaat uit het bezuinigen op zo veel mogelijk onderdelen, zowel materieel als in organisatie. Dat zie je terug in de winkel, met bijvoorbeeld het pallets- en dozenconcept. Of het twee keer per week laten aanvoeren van groente en fruit in plaats van dagelijks.

Mandjes zijn in de winkel een verhaal apart : ze vormen namelijk een enorm lek. Je wilt niet weten hoeveel mandjes er in diverse huishoudens dienst doen als sokkenmand, gereedschapsbak, voorraadmandje.....affijn, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon, en dat is een grote kostenpost. En iedereen een kar werkt ook veel sneller aan de kassa, waar de lopende band voorbij de kassière ophoudt en je geacht wordt snel zelf je spullen weer in te laden. (Ook dat is een stukje winkelvloer- dus kostenbesparing).

Sommige winkels proberen het lek dicht te houden door zo goed en zo kwaad als het gaat te verhinderen dat je je mandje mee naar buiten neemt, wat nooit helemaal lukt. Aldi en in mindere mate Lidl (want er zijn wel Lidls met de moderne rol-mandjes) lossen dat op door er gewoon helemaal niet aan te beginnen. Daarnaast zijn het bij uitstek winkels om groot in te slaan (en niet alleen voor de kleine portemonnee, want de kwaliteit is in de regel uitstekend, en rijke mensen worden en blijven vooral rijk door op de kleintjes te blijven letten), en liggen vaak op wat afgelegener locaties (kostenbesparing), zodat er relatief toch weinig gebruik van wordt gemaakt. Een supermarkt in de binnenstad zou veel moeilijker zonder kunnen.

De enige reden om WEL mandjes te introduceren, zou klantvriendelijkheid naar kleine klantjes zijn ; daarvoor heb je dan dure mandjes nodig (een set van 100 is gemiddeld in een half jaar helemaal verdwenen), langere lopende banden voorbij de kassiere (wat winkeloppervlak kost) en oponthoud bij de kassa (wat personeel kost, want je hebt dan meer kassieres nodig voor het zelfde aantal klanten). Dat gaat je al snel een paar procentjes prijsverhoging opleveren, waardoor je weer grote klanten wegjaagt. Eigenlijk helemaal niet zo'n raar concept dus. Reken maar dat er goed over is nagedacht.