Zweethanden hoe kom je er van af?

nou ik heb hele erge zweethanden maar wat moet ik er aan doen?? en hoe kom ik er van af, ik schaam me dood!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

hoi.

mijn neef heeft het heel erg.
ze hebben eens botox in zijn handen gespoten en toen werd het iets minder. maar dat moet eens in de zoveeltijd weer doet pijn en je heb er maar even profeit van.
klinkt raar maar accepteer dat je het hebt en leer er mee leven, is heel makkelijk gezegt maar bedoel het goed.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hyperhydrosis. Ik ken het, alleen heb ik het alleen maar met mijn voeten en ja, dat is minder vervelend dan met de handen.

Eigenlijk kun je er niet heel veel aan doen. Hooguit een vochtig en een droog doekje binnen hand bereik hebben, zodat je in geval van nood (handen moeten schudden), je handen even kunt reinigen.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik had ook behoorlijke zweetvoeten, maar heb ze een keer een week lang iedere avond ingesmeerd met zinkzalf. Daarna sokken aan en een nacht in laten trekken. Dat is nu 5 jaar geleden en ik heb nooit zweetvoeten meer gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt goed... alleen met die sokken in bed weet ik het niet zo...
Je hoeft je uiteraard nergens voor te te schamen, maar dat het heel hinderlijk is, begrijp ik.
Het beste kun je langs je huisarts gaan en overleggen wat voor jou de beste oplossing is. Een huisarts is er voor om jou te helpen bij ziekte en andere lichamelijke ongemakken.

Er schijnen drie mogelijkheden te zijn. Ik weet niet of je al gesmeerd hebt met een crème, maar bij de apotheek kun je een halen die dit zweten soms kan verhelpen. Dergelijke anti-transpiratiecrèmes bevatten doorgaans aluminiumchloride, een stof waar de zweetklieren zeer gevoelig aan zijn. Helpt smeren niet, dan kan je kiezen voor iontoforese. Dat is een methode waarbij de dermatoloog water elektronisch laat inwerken op je huid. In de praktijk dompel je je handen of voeten in een waterbad waarin een zwakke continue stroom passeert. Deze sluit de zweetkanaaltjes tijdelijk af. Het effect duurt maar een paar dagen, maar blijft langer na herhaaldelijk behandelen.'
'Een derde - ontzettend dure - optie is het spuiten van botox.

Zie link voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sterk transpirerende handen helpt het om 's nachts handschoenen aan te trekken, die van binnen met talkpoeder zijn bestrooid. Andere ( minder rigoreuze ) middelen zijn : afwassen met kampferspiritus met lauwwarm water, waaraan een paar korrels aluin zijn toegevoegd en met azijnwater. De handen tenslotte bestuiven met talkpoeder.