Waarom zijn onderdelen in een verpakking vaak ook nog apart ingepakt?

Vandaag kocht ik wat inbouwspotjes. Het doosje waarin de spotjes zaten was keurig dichtgeseald, maar toen ik het doosje openmaakte, waren alle onderdelen afzonderlijk ook nog eens apart in plastic verpakt.

Eigenlijk zie je dat bij vrijwel alle producten die uit losse onderdelen bestaan. Waarom is dat eigenlijk?

Bescherming tegen vocht kan een optie zijn, maar als de doos al is geseald, dan lijkt mij dat overbodig.

Het irriteert mij ook. Nadat dat ik minutenlang aan het peuteren was geweest om alle plasticjes, plakbandjes, elastiekjes en bindertjes, beschermfolietjes en kartonnetjes te verwijderen, had ik een behoorlijke berg -in mijn ogen overbodig- afval naast mij liggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een reactie en geen antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede reactie! Zou idd een goed antwoord zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had ik die van mij eigenlijk ook bij reacties moeten zetten. Goeie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat in de regelementen dat je het 100% zeker moet weten voor je antwoord geeft? Dan wordt het hier erg rustig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze doen het om ons te terroriseren, ze willen ons treiteren tot op het bot zodat wij zo kwaad worden en de spullen heel hardhandig uit de verpakkingen kapot scheuren uit pure frustratie en dan mss ook wel het product, zodat we een nieuw product kopen en het weer van voor af aan begint......

Het beste antwoord

Fabrikanten kopen onderdelen in bij andere leveranciers. Daar worden ze vaak ook al gespetterd. Die onderdelen moeten dus worden vervoerd en in magazijnen opgeslagen worden. Vandaar de verpakking. Veel artikelen die je in mooie doosjes koopt, worden helemaal niet in die doosjes verscheept. De onderdelen (artikel, snoertjes, handleiding accessoires) worden los (in bulk) vervoerd. Pas na aankomst in het land van bestemming worden in gespecialiseerde bedrijven de doosjes gevuld. Ook dat is een reden waarom onderdelen apart zijn verpakt.

Toegevoegd na 50 seconden:
gespetterd = gesorteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou natuurlijk bescherming kunnen zijn. Wat ook zou kunnen is dat het tegen het stelen is. Soms worden er in winkels dozen leeg gehaald en de spullen in de tas gestopt zodat het alarm niet af gaat. Maar je kunt natuurlijk niet alles los peuteren in de winkel. Vandaar die gedachte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze in een fabriek aan de lopende band per artikel verpakt worden. En op het laatst bij elkaar gevoegd als 1 geheel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom worden ze dan in de fabriek aan de lopende band verpakt? Het is dus nog extra werk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weleens een fabriek in Hong Kong of Taiwan oid gezien? :D
Daar heeft iedereen zijn eigen taak en ondanks dat het meer werk lijkt is het dat niet. Goedkope arbeidskrachten..
Zoiets komt niet uit Nederland....
Maar een crime bij het uitpakken,helemaal met je eens.
de lampjes komen uit een andere fabriek, waarschijnlijk is heel de inhoud van het doosje afkomstig uit 4/5 verschillende fabrieken, en samengesteld in weer een andere fabriek voor het dingetje bij de winkel aankomt.