Waarom gooien ze geen extra rijbaan open als er een file is?

Vaak zie ik als ik in een file sta, dat er gewoon nog een extra rijbaan open kan, maar dat die vervolgens niet open wordt gedaan. Dan staat er namelijk gewoon een kruis boven die rijbaan. Weet iemand waarom ze zo'n rijbaan niet gewoon open doen? Dan zou het toch sneller door moeten kunnen rijden? Het was ook niet zo dat er juist wat op die rijbaan wat aan de hand was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Soms doen ze dat niet omdat op een ansluitende weg het ook al druk is. Als ze die strook dan open zouden gooien wordt het daar nog sneller drukker en komt daar een langere file.
Door het niet opente doen regelen ze dus de verkeersdrukte op andere plekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet nog een plaats zijn om ambulance, politie of brandweer door te kunnen laten bij een eventueel ongeval.