Waar komen de producten van goedkope winkels vandaan?

Als ik bijvoorbeeld door de action loop vraag ik me vaak af wie dit nou eigenlijk heeft gemaakt, kinderen?, slaven?
Ze worden vast niet goed betaald want het is zo ontzettend goedkoop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

De Action begon als een klein winkeltje in Enkhuizen. Na de begintijd (1993) werden er in Nederland en België steeds meer filialen geopend, en was er een winkelketen ontstaan.

De eigenaar begon met het opkopen van zogenaamde "rest partijen". Dit zijn restanten van winkels van producten die dus opgekocht kunnen worden, voor een prikkie. Dat maakt het zo goedkoop.

Vandaar dat het assortiment ook nog wel eens wisselt, en of hetzelfde product er volgende week ook nog ligt. Soms zie je het helemaal niet meer terug, en soms ligt er een soortgelijk product maar van een ander merk.

Ze werken dus niet met slaven of kinderen ;-))

http://nl.wikipedia.org/wiki/Action_(winkel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku ;)

Andere antwoorden (2)

bij zulke winkels kopen ze hele grote hoeveelheden van een product en verkopen ze voor weinig geld, maar ze verkopen er dan wel veel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal in China of India, daar liggen lonen veel lager dan in Europa. Of die mensen goed behandeld / betaald worden is de vraag. Mensenrechten orgainsaties proberen dat te controleren en publiceren ook daarover. Voorbeelden zijn Nike en Ikea. Die hebben dan negatieve publiciteit en daarom doen ze er meer en meer aan om hun leveranciers te controleren. Dat geldt natuurlijk niet voor alle bedrijven dus er zullen waarschijnlijk"oneerlijke" producten te koop worden aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het geval van de "Action" niet hoor. ;-) het is een bedrijf wat restpartijen opkoopt. Ze laten niks maken, en importeren ook niks. Check anders even wiki ;-)