Waarom hebben de meeste mensen zoveel behoefte aan social media?

Zoals hyves, facebook etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk niet zozeer dat men behoefte heeft aan social media, maar meer de behoefte aan contact met mensen, middels dat medium.

Er zijn bijvoorbeeld (nog steeds wel), veel eenzame mensen, maar ik denk persoonlijk een stuk minder dan voor de uitvinding ervan.

Er zijn mensen die weinig buiten komen, juist door beperkingen, handicap of anderzins situaties. Voor deze mensen is social media een grote uitkomst denk ik maar zo. Men maakt toch makkelijker contact via de computer, dan in het echte leven (voor sommigen), zeker met een vreemde.

Ik denk dat de behoefte aan menselijk contact, ook al is dit niet fysiek, altijd groot is. Het is makkelijk, snel, je hoeft er je luie stoel niet voor uit en het is praktisch gratis.

Stel je moet bij 15 van je vrienden en kennissen op de koffie...hun hebben daar geen tijd (meer) voor en jij zelf misschien ook niet. Dan is het toch handig als je die 15 mensen allemaal een krabbeltje kan sturen of iets op een prikbord achter kunt laten. Het contact is er dan toch geweest. Het heeft enkel maar voordelen, dus wordt de behoefte ook groter. Hopelijk beantwoord dit een beetje je vraag.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo blijf je in contact met mensen die je normaal niet altijd ziet. Ze lezen ook graag dingen over mensen of plaatsen hoe het met henzelf gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze willen contact met hun vrienden en vriendinnen, maar ook is social media een goed middel om nieuwe vrienden en vriendinnen te maken, en je durft mensen sneller te benaderen. Sommige doen heel erg spontaan op msn, maar zijn in het echt heel erg verlegen. Ze verschuilen zich achter de media. Voor vele kan het ook een goed middel zijn om dus meer te praten, maar het kan ook negatieve effecten hebben. Dat je bijvoorbeeld alleen maar op die social media wilt, omdat je bijvoorbeeld populair bent geworden daardoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat die behoefte gecreëerd is, een antal jaar geleden bestond die behofte niet, want het was er niet eens. Nu bestaat het wel, en word je gek gemaakt om eraan mee te doen om "erbij te horen".Want stel dat je zou missen dat je vriendin of een vage kennis, die alleen maar "toegevoegd"is op je hyves, of fc even een boodschap bij de bakker heeft gedaan. Je wereld zou toch instorten. Dus nee, je moet overal bij zijn, je nieuwsgierigheid bevredigen en bekend staan als "veel vrienden hebben". Sorry buurvrouw, geen tijd voor koffie, moet al mn media onderhouden, maar voeg me toe aan je twitter, hyves of facebook,en dan spreek ik je daar wel
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad de negatieve kijk op social media.
anneliez
12 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer negatief, en op mij ook zeker niet van toepassing ;-)
is dit n behoefte? denk dat het meer is het gebruik maken vd de sociale media n hype, rage oid .

voor de eenzamen/eenlingen ook een uitkomst .
individualisme , tedruk , om sociale contactent te onderhouden .

Er gaat toch niks boven echte contacten face to face !