Wat doet een bibliotheek met het boetegeld dat men krijgt van de mensen die hun boeken te laat retourneren?

Ik vraag me dit altijd af. Stoppen ze die 30 cent lekker in eigen zak of gaat dit in een bepaalde pot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een bibliotheek ontvangt subsidie voor het kunnen uitlenen van boeken. De exploitatie van een bibliotheek kost veel geld.
Huisvesting
energie (water stroom enz)
Medewerkers
onderhoud aanschaf boeken
overige kosten.
het lidmaatschap en de te laat ontvangen boeken boete zijn ontvangsten die de exploitatie mogelijk moeten maken
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ook nieuwe boeken kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze houden het geld om de bibliotheek en de boeken zelf te onderhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet. Een bieb kost veel geld. Enne. We zijn de Grieken niet. Wij houden ons wel aardig aan de regels / wetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want de Grieken laten/lieten zich aan geen wet iets gelegen? Waar baseer je dit op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij en ons aan de wetten houden... dat dacht je :P
Denk aan nieuwe boeken kopen, beschadigde boeken repareren, bepaalde (thema)-avonden organiseren, de rekeningen betalen, kantoorartikelen aanschaffen, pasjes laten maken, kantine-artikelen aanschaffen... Dat geld moet ergens vandaan komen en helaas kan het niet gratis gebeuren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje, duidelijke opsomming, daar hou ik van :)
Een bibliotheek kost veel geld, denk aan de boeken het gebouw, het personeel enz.
De kosten worden grotendeels betaald door de gemeenten, die dit weer ontvangen uit belasting geld wat iedereen die werkt moet betalen.
Een ander deel wordt betaald uit lidmaatschap en een heel klein deel uit de opbrengst van te laat ingeleverde boeken.