Hoe emigreer ik terug naar nederland?

Woon nu in het buitenland 3 jaar en in nederland overal uitgeschreven maar overweeg weer terug te komen .. Hoe waar en wat moet ik beginnen en hoe overtuig in mijn partner die niet wil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult eerst een woning moeten vinden of een adres waar jij/jullie je in kunnen schrijven. Dan pas kun jij je registreren bij de gemeente GBA. Zodra je je in Nederland bij het GBA hebt ingeschreven ben je ook weer verplicht om in Nederland een ziektekostenverzekering te hebben.
Als dit gebeurd is kun je werk zoeken. Zou eerst eens goed in gesprek met je partner wat jij/jullie willen en dan pas een beslissing maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Uitschrijven bij de gemeente waar je woont en alles daar opzeggen moet ook. Goeie uitleg :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet je ook niet uit te schrijven bij de gemeente (land) vanwaar je wilt vertrekken, zodat je alles officieel afsluit achter je en zodat de oude gemeente je eventueel kan terug vinden, wanneer er nog belangrijke zaken afgehandeld moeten worden.
+1

Andere antwoorden (1)

Goed praten en niks overhaast beslissen ;)