Is teelbalkanker te genezen

Gewoon antw op de vaagu

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommugu antwoorden zijn niet zo simpel.

Het beste antwoord

Hoewel teelbalkanker een zeldzame ziekte is, is het een van de meest voorkomende vormen van kanker bij mannen tussen twintig en veertig jaar. Het is ook een van de kankersoorten die het gemakkelijkst te genezen is, mits tijdig ontdekt. Toch kan deze kankervorm zich, als hij niet wordt behandeld, ook naar de lymfeklieren verspreiden, en uiteindelijk ook naar andere delen van het lichaam, met dodelijk gevolg. De ziekte doet zich meestal slechts in één teelbal voor.

De meeste tumoren van de teelbal ontwikkelen zich in de spermaproducerende cellen van de teelbal. Er zijn vier soorten tumoren: seminoom, embryonaal carcinoom, teratoom en choriocarcinoom. Seminomen komen bij teelbalkanker het meest voor, vooral bij mannen van 35 tot 45 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom mensen nou weer op - klikken... :S

Andere antwoorden (10)

kanker = kanker ook teelbalkanker
er is nog geen geneesmiddel gevonden voor kanker
dus helaas, nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar er zijn erg weinig gevallen hiervan. Chemo's, alleen nadeelnis dat de kans onvruchtbaarheid erg groot is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, teelbalkanker is te genezen. Denk aan Lance Armstrong, de wielrenner die ervan is genezen. Met chemo en bestralingen kan tegenwoordig veel worden bereikt.
Het zal niet in alle gevallen zo zijn; het hangt ook af van hoever de kanker is gevorderd, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prognose voor teelbalkanker is bijzonder goed, zelfs als er uitzaaiingen zijn.

95% van de patiënten geneest!

Maar dat mooie resultaat komt er niet vanzelf en vergt van de patiënten een aantal zware inspanningen: screening, zelfonderzoek achteraf, en het ondergaan van vaak vrij zware therapieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
""Gewoon antw op de vaagu""...zeg jij.

Dat kan niet.
Was het maar zo simpel.

Hang af van de tumor.
Van waar die precies zit en hoe lang al en hoe groot etc.
Hangt van de patient.
Hoe oud die is en hoe zijn conditie is etc.

Prognoses over genezing kunnen alleen gegeven worden na nader onderzoek en door een specialist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay, ''gewoon antw op de vraagu''

dus: Ja, maar niet altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teelbalkanker is te genezen! Persoonlijk ken ik iemand en die is daar perfect van genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kennis van mij had het. Bij hem hebben ze de bal verwijderd en daarna was hij klaar. Hij hoefde ook geen bestraling. Als je bal hobbelig voelt, en niet mooi rond, dan moet je het even laten controleren. Beter op tijd controle en misschien een bal minder, maar daarna kan je weer gewoon verder leven. De aangetaste bal is mijn inziens niet meer te herstellen en moet verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ik heb ook 2 kennissen en die zijn ook zo vehandeld. Val eruit en klaar.
Wel checken op uitzaaingen via de lymphes, maar dat was hier biet t geval.
Anders zou er chemo volgen.
Als je er vroeg bij bent is de kans op genezing HEEL groot.
De mate van en de aard van uitzaaiing is de risicofactor.
Dus is het werkelijk alleen nog maar teelbalkanker dan is die kans vrijwel 100%.
Zelfs onvruchtbaarheid hoeft niet te ontstaan.
Als de goede bal behouden kan blijven of voor het weghalen er nog goed sperma gewonnen kan worden, kun je toch kinderen verwekken.
Hier zitten wel haken en ogen aan maar bespreek dat goed VAN TEVOREN.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 van mijn kennissen hebben dit gehad. 1 was destijds eind de 20 en 1 was destijds eind de 30, beiden zijn genezen (maar nog geen 5 jaar geleden).