geen recht op stufi door kinderbijslag maar wel verzerking betalen ?

over 2 weken ben ik 18. ik krijg geen studiefinanciering omdat het per kwartaal in gaat dus ik moet wachten tot juli omdat ik nog over de maanden april mei en juni kinderbijslag krijg. is het dan wel normaal dat ik dan verzekering moet betalen terwijl ik kinderbijslag krijg ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

in de maand volgend op die waarin je 18 word moet je jezelf tegen ziektekosten verzekeren.
Dit is vastgelegd in de zorgwet en is dus iets waar je (helaas) niet omheen kunt.
Als je wacht tot je je eerste stufi ontvangt dan loop je zelfs nog kans op een boete omdat je niet verzekerd bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet het betalen maar als het goed is heb je van de belastingdienst wel al zorgtoeslag gehad dus dat scheelt weer in de kosten.