Hoy Addie
MIjn man is de verpersoonlijking van zachtmoedigheid. Ik ken geen mens op deze wereld die hem niet mag.Dat wil niet zeggen dat hij een doetje is,zeer zeker niet.Hij is een gezinsmens die er van houdt om te zorgen en verzorgen.Hij heeft een hekel aan ruzie en zal dat ook zoveel mogelijk vermijden.Hij heeft een kalmte en een rust over zich waar ik mij bijzonder goed bij voel.Ik heb het erg getroffen met hem.Wij zijn al 33 jaar samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat prachtig omschreven, een voorrecht om zo iemand al 33 jaar naast je te hebben. +1 voor je mooie antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,zo voel ik het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi zoals je over je geliefde schrijft...
+1

Andere antwoorden (7)

Ik in ieder geval absoluut nu niet, dan niet en nooit niet...

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor de moderators:

Ik antwoord letterlijk op de vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou da's in ieder geval wel eerlijk...
Zachtmoedigheid 'is my middle name'. In alle synoniemen herken ik mezelf;

aangenaam
goedaardig
goedhartig
goedig
goedmoedig
goeiig
heerlijk
liefelijk
mild
nobel
vriendelijk
zachtzinnig
zoet
zachtaardig
zacht
weekmoedig
meegaand
barmhartig

Zachtmoedig zijn is één ding, waardering van de ander maakt het pas echt mooi en extra de moeite waard om zachtmoedig te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn voornaam (erg voornaam, trouwens) betekent 'de zachtmoedige' of 'de vergevingsgezinde'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...ik!!!
vriendelijkheid en zachtmoedigheid zijn voor mij de leidraad in de omgang met anderen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zeker zachtmoedige kenmerken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bijbel staat in Mattheüs 5:5, Zalig zijn de zachtmoedigen. Maar dat staat nogal haaks op wat wij in de harde wereld om ons heen zien. Het gaat in onze tijd steeds meer om dingen als: opkomen voor je rechten; jezelf niet in de luren laten leggen er bovenop zitten enz. De zachtmoedigen hebben misschien recht op de halve wereld, de brutalen hebben de halve wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet zachtmoedig en ga/heb met niemand mee lijden, maar ik leef wel mee. Dit maakt voor mij een groot verschil en de ander heeft daar ook meer aan.