Wat moet ik doen tegen pesten ?

Mijn grens is bijna bereikt en sta klaar om terug te vechten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Toen ik gepest werd, raadde iemand me aan, om de pesters één voor één apart te nemen, dus uit de groep halen. Dan zijn ze ineens een stuk minder "dapper", en dan gewoon zeggen, dat je nú wilt weten, wat er zo fout is aan jou. Wedden, dat ze dan staan te draaien, en er eigenlijk geen antwoord op komt - want pesten kan je alleen als je de hele groep achter je hebt. Als je maar kwaad genoeg bent, ben je boos genoeg om dat te doen.
En als er geen zinnig woord uitkomt, weet je, dat je verder nergens bang voor hoeft te zijn, en kan je ze volgende keer gewoon in hun gezicht uitlachen - ballonnetjes hete lucht zijn het, waar jij wel even doorheen geprikt hebt.
Vaak word je gepest omdat je beter bent dan zij, en dat kunnen ze eigenlijk niet hebben.
Ga om met de mensen, waarmee je op één lijn zit, en laat ze lekker lucht verplaatsen - je hebt je eigen leven, en geniet van de dingen die je voldoening geven. Er zitten meer uren in een dag dan de uren dat je in hun "gezelschap" moet doorbrengen !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen een zeer waardevol antwoord! Een dikke +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed advies! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duim omhoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daaank......ik herinner me het gevoel nog erg goed, als ik me in gedachten terugverplaats naar "toen".

Andere antwoorden (14)

Ik zag dat je 13 bent.
Echt waar, NIET VECHTEN. Dan verlaag je jezelf tot hun niveau. Niet doen dus. Ga naar de rector bijvoorbeeld, of mentor, vrienden en probeer het zo op te lossen. Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd, ik ben bekend met zulke verhalen, maar de volhouder wint.

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alhoewel, 13 en zulke vragen?: http://www.goeievraag.nl/vraag/behoefte-spirituele-politieke-partij-buik.16089
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@knarfuz (331), Waar staat dat zeppuh 13 is? dat waren zijn punten, geloof ik. Dan ben jij 331 :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad iedereen gaan verlinken daar maak je vrienden mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/profiel/zeppuhh staat z'n leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, dank je wel
Vecht gewoon terug, geef ze een knal voor de smoel! En dat blijven doen! Dan leren ze het wel af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een daad stellen, dus laat ze maar zien wat er gebeurt als ze met jou sollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeren! De pesters zijn het niet waard om aandacht aan te besteden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker makkelijk om te zeggen. Het is niet zo dat je een selectief gehoor aan kan maken. Of dat als ze je tackelen je maar gewoon door moet lopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negeren werkt niet.
Of je veel aan dit antwoord hebt weet ik niet, maar mij is geleerd:

Pak altijd de sterkste of grootste pestkop!

Sterkte, heb een hekel aan pestkoppen!!!

Toegevoegd na 27 minuten:
even een reactie op een aantal antwoorden:

Negeren werkt niet, de pestkoppen gaan steeds verder om hun doel te bereiken/aandacht te krijgen.

(ik ben/heb nooit gepest dus vind het erg moeilijk om de juiste reactie te geven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip van dipzy!,

Gewoon een keer KEIHARD. Vol op z'n neus.. en dan heel snel achter elkaar slaan moet je is zien hoe snel ze ophouden.. en inderdaad de grootste pestkop pakken dan durft de rest namelijk meteen niks meer:)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zijn neus? gewoon op zijn kaak als hij neergaat dan staat hij nogal lang genoeg voor lul ten aanzien van zijn vriendjes.(+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit.. zo hard en snel mogelijk op z'n gezicht inbeuken:) stoeren jongens pak je op de stoere manier.. stelletje zielige lui ;)
Je hebt een zeer intelligente vraag gesteld over politiek, dus ik neem aan dat je zeer intelligent bent. Laat dat dan zien, en verlaag je niet tot het niveau van je pesters. Praat met iemand, leraar, vertrouwenspersoon, ouders, wie dan ook. Maar vecht niet terug, dit heeft geen zin, alles wordt erger, ik spreek uit ervaring. Sterkte ermee, hou je zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind, dat je met de vertrouwenspersoon van je school moet praten, zoek even uit wie dat is, want het is niet normaal, dat je zo gepest wordt. Zelf terugslaan kan wel verkeerd aflopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst moet je je beseffen dat er niets met jou aan de hand is, maar beslist wel met diegenen die pesten.
Eigenlijk zijn zij zielig, want wat hier boven staat: ze durven alleen als ze met anderen zijn.
Ik wil niet zeggen dat je medelijden met hen moet hebben.

Niet bang voor ze zijn, hou je hoofd omhoog, kijk ze aan, loop gewoon langs ze, straal uit t kan me geen ene moer schelen dat je dit met me doet
Het stopt dan echt

(en ik spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik even vooropstellen dat ik het heel erg vind dat je wordt gepest.Ik ben vroeger ook verschrikkelijk gepest,echt waar en ik denk dat er heel veel gvers ook wel ervaringen hiermee hebben.Heb je er al met je ouders over gepraat?Gepest worden kan je breken of maken.Laat je niet breken.Mij heeft het gemaakt tot wat ik nu ben.Een meelevend persoon die goed begrijpt wat er in een mens kan omgaan.Recht je rug en neem een krachtige houding aan.Gooi er een beetje humor tegen aan.Als iemand b.v iets over je uiterlijk zegt parreer je dat met b.v.jij bent anders ook geen filmster ofzoiets.Je zult zien dat ze verbleken ook al zijn ze nog zo knap.Een pestkop wil resultaat zien van zijn pesterijen.Loop gewoon weg,trek een gekke bek en je zult zien dat anderen respect voor je krijgen.Als ze dan een ander slachtoffer zoeken sta je hem/haar bij en zo bouw jezelf een vriendenkring op.Jij bent waardevol,pestkoppen zijn onzeker en pesten liever voordat ze zelf slachtoffer worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is denk je het leukste om te pesten: een hond die bij het pesten gewoon weer gaat slapen en geen kik geeft, of een hond die bij het pesten iedere keer maar weer gaat blaffen of bang weg loopt?

Je bent pas 13 jaar, maar je snapt het heus wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf ook gepest vroeger, en wat bij mij hielp om er vanaf te komen was de leider van het pestgroepje aan te pakken..... Die heb ik toen hij alleen was gewoon terug gepakt....... Daarna nooit meer last gehad..... Daarna naar een andere school gegaan en toen het weer begon meteen de eerste aangepakt die begon...... Toen ben ik dus niet/nooit meer gepest.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me moeilijk om er mee om te gaan en ik hoop dat het je lukt zonder fysiek geweld te gebruiken, want dat is nooit een oplossing. Negeren als het kan, is het beste.

Ben er in ieder geval van overtuigd dat je op GV heel veel begrijpende, goedwillende mensen tegen komt die je begrijpen en niet veroordelen. Ik hoop dat dat al een steun is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet terug vechten als ze zien dat je aandacht aan hun geeft gaan ze verder negeer ren weg als je het niet meer volhoud haal je broer of zus of wordt boos en sla ze keihard dan doen ze het nooit meer.