Hoe hoog is de bekeuring als je door rood loopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik loop elke dag wel een paar keer door rood, maar obetes? nee hoor. Gebeurd dat in de praktijk ooit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel met name bij de metroovergangen vaak gerichte acties

Het beste antwoord

€ 45,- en vanaf 1 juli € 6,- administratiekosten voor het CJIB
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsof ze eerder al tekort kwamen om hun personeel en computers te betalen...
Sterker nog: 't meeste van de inkomsten uit de boetes gaat helemaal niet naar 't verkeer of 't CJIB. Wat een bullshit, die administratieve kosten van 6 euro. 6 euro is sowieso al idioot: hoe uitermate inefficient werken ze daar wel niet??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11,6 miljoen boetes (2008) X € 6,- = een aardig kantoorpand

Andere antwoorden (6)

Ongeveer 20 euro,al weet ik niet precies hoe oud de bron is (hij is niet gedateerd). Op de link zie je een prachtig staatje met alle mogelijke boetebedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er echter nog nooit van gehoord dat zo iemand een boete kreeg :).
95% is te snel, 0,00001% is voor alcohol (daar wordt veel te weinig op gecontroleerd) en dan nog wat andere zaakjes zoals rood licht voor automobilisten/gordel.
45 euro

Toegevoegd na 1 minuut:
...
Maar als je platgereden wordt, dan maakt 't natuurlijk voor 't slachtoffer niet veel meer uit... Misschien dat je nabestaanden dan nog een naheffing krijgen... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die link is ongetwijfeld beter.....en signifikant duurder ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, heeft mijn man laatst meegemaakt. Overigens zijn er natuurlijk genoeg situaties waarbij er geen enkel risico is dat je platgereden wordt. Op een overzichtelijke kruising materialiseren auto's niet zomaar uit het niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgend de boetbase van het OM: € 45,--
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€45 inderdaad. Een flink bedrag, helemaal als je bedenkt dat deze zelfde overtreding in 2008 nog €23 bedroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd te laag....je zal het meemaken dat je als bestuurder zo iemand aanrijd....