iets doen voor je vader. wat kan ik doen?

hij doet werkelijk alles voor me. al jaren haalt ie me op zodat ik bij hem kan wassen en hij zet telkens alles opzij. ik wil iets doen voor hem, maar ik weet bij god niet wat..een reep chocola of iets anders materieels gaat het denk ik nooit evenaren..zelfde geldt voor een paar mooie woorden. ben opzoek naar iets origineels. iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtige antwoorden mensen!

Het beste antwoord

oei lastig

je wil de waardering afwegen met iets tastbaars.
dat kan lukken als je iets van jezelf vast kan leggen in iets tastbaars (geloof me, voor een ouder is dit heeeel speciaal en bijzonder veel waard)

ik weet niet of je creatief bent of waar je vader van houdt.
maar een 'simpele' brief waarin je je waardering verwoordt of een gedicht met een hele dikke knuffel en dank je wel zegt meer dan tig repen chocola of wat anders.
misschien kan je wat voor hem betekenen of doen als je je was daar draait? of je vader versassen met een lekkere maaltijd?

ik vind het wel bijzonder lief van je vader hoor, maar ook van jou om iets terug te willen doen en dit zo te waarderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Neem hem mee naar een concert van een artiest die hij leuk vind. Of ga een dagje ergens naartoe waar je niet zo vaak komt, bijvoorbeeld een stad die je leuk vind of een pretpark.

Je kan ook iets moois voor hem maken, bijvoorbeeld een filmpje van foto's van jullie samen of een fotoboek.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ligt er een beetje aan wat je vader leuk vind. Houdt hij heel erg van voetbal? Ga met hem naar een wedstrijd van zijn favoriete club.

Een ervaring is een herinnering en hij zal denk ik alles leuk vinden, zolang jullie het maar samen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezellig samen uit eten gaan lijkt me een goede oplossing (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt natuurlijk ook een beetje aan je budget, je zou bijv een keer een leuk weekendje weg cadeau kunnen doen, of een leuk uitje! Dan kun je altijd nog zelf beslissen of je er ook nog een leuk cadeautje bij geeft? Succes iig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien niet heel origineel, maar iemand meenemen naar een restaurant wordt vaak gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een foto van jezelf in pop art-style op canvas laten zetten! Modern en net weer iets anders als een gewone foto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat hij de liefste vader van de wereld is. Dat is het grootste cadeau dat een vader kan krijgen. En bedenk dat er een tijd komt dat hij een beroep op jou gaat doen, en dat je dan de liefste dochter van de wereld kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens Ineke +1.
Ik vind het heerlijk om 'gewone' dingen voor mijn moeder te doen zoals haar naar een afspraak rijden of een klein klusje in huis of wat dan ook en ik merk dat het haar altijd erg goed doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tóp, Ineke! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook. Mijn zoon (19) plaagt mij er wel eens mee als het een keer niet lukt. Dan zegt hij: "geeft niks, krijg je later ook geen mantelzorg". :-)
Niet het antwoord wat u wilt lezen, maar zijn goedheid kan omslaan in bezorgdheid omdat zijn oogappeltje het maar niet lukt om op eigen benen te staan.

Alle andere adviezen van mede GV, ers zijn ook goed,
maar het laten zien dat u uw eigen broek kunt ophouden
zal het mooiste cadeau zijn voor uw vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een beker voor hem met liefste vader ( bij de expo, die van 10 euro) en schrijf een persoonlijke tekst voor hem.

Een leuke tekst met jullie leuke/bijzondere herinneringen erin verwerkt, en dat je hem waardeert enzo.

dan denkt hij elke keer als hij die beker ziet aan je lieve tekst!

Toegevoegd na 3 minuten:
of deze mok, ook leuk! ;) http://data.boomerang.nl/t/tiffanystarburst/image/beste-vader-van-de-wereld/s400/nummer1pa.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou op zijn verjaardag eens van alles uit de kast kunnen halen. Een enorm / feestelijk ontbijt, je mobiliseert de hele familie en alles om post te sturen, zoek iets op met foto's van vroeger bijvoorbeeld, van jezelf met je vader, en maak er een album van, of een poster, een mok wat dan ook.
Wat ook leuk is, is een glossy van hem maken. Kost wel wat (kan dat?) en het is een heel werk, maar je kunt er voluit je liefde en waardering in uiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee, die glossy! +
Een bonsai-boompje. Dit kan hij dan net zo goed verzorgen als ie voor jou gedaan heeft; daarom een goed symbool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft je vader hobby's dan kun je hem verassen met iets voor zijn hobby, heeft hij goede vrienden, dan kun je met hen samen iets bedenken zonder dat hij het weet natuurlijk.
Luistert hij naar de radio, kun je een verzoeknummertje voor hem laten draaien, anders bel je met Hart van Nederland en vraag je of zij je er mee kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga lekker met hem uit eten, neem een hele mooie kaart mee waarin je schrijft wat hij voor je betekent en dat je hem heel dankbaar bent.
En dat is het mooiste kado, het is niet materieel, maar toch is het heel belangrijk dat mensen voelen dat wat ze doen, gewaardeerd wordt. Gelukkig ben jij je hier van bewust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een mooi plakboek met alle gebeurtenissen van jou en je vader. :)