Zijn er nog mensen die brieven met de hand schrijven en misschien zelfs nog een vulpen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Heerlijk een handgeschreven brief of kaart ontvangen of er zelf een schrijven.
Zoveel persoonlijker, een heerlijk gevoel, de tijd die je er aan besteed om die ander even jouw aandacht te geven.
Ik gebruik nog wel een vulpen met groene inkt.
Een vriendin van mij zegt altijd: als ik in de brievenbus kijk en ik zie zo'n handgeschreven envelop met de groene inkt, dan denk ik altijd: even kopje thee zetten en genieten van een echt brief....natuurlijk zoek ik de kaart of het briefpapier ook altijd met zorg uit. Zo jammer dat dit misschien verloren gaat omdat mensen alles uitprinten!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

jazeker addy, ik correspondeer met een paar mensen, heerlijk toch zo'n handgeschreven brief? :)
ik heb een aantal vulpennen die het niet echt meer doen, dus gebruik een fijnschrijver.
Rieneke1
14 jaar geleden
Soms schrijf ik nog brieven met de hand, naar mijn zus. Het heeft toch iets persoonlijkers..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zakelijke brieven niet, maar persoonlijke brieven waarvan ik geen copy nodig heb, wel.
Een vulpen vind ik tegenwoordig overbodig en onhandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, af en toe een (persoonlijke) brief maar vooral veel kaartjes. Het is toch veel persoonlijker om een geschreven brief te krijgen, dan een getypte.

Vulpennen gebruik ik niet, heb ik nooit echt gebruikt. Had altijd ruzie met die dingen en om de een of andere reden vlekten ze altijd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen brieven, maar wel handgeschreven kaartjes (soms in een enveloppe) en ik neem wel een goede pen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ja, Addy.
Korte mededelende "briefjes" gaan per mail, maar "echte" brieven altijd met de hand - maar dat zijn dan ook wel brieven voor bij een pot thee, hoor - min. 4 A4-tjes.
Maar dan ben ik ook echt aan het vertellen, niet aan het mededelen van feitjes....Ik teken er ook vaak in - karikaturen voor de één, schelpjes of blaadjes voor de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk alleen kaartjes enzo.
Vulpennen zijn vervelend, ik ben linkshandig en had op de basisschool altijd mijn pink onderzitten en een onleesbare vlek op het papier staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog heel veel mensen die gewoon met de hand schrijven en ook nog met verschillende technieken.
Ik doe het al lang niet meer. Had altijd al een slecht handschrift en ik hield niet van schrijven. Met de computer gaat het allemaal veel makkelijker en mooier.
Gemak dient de mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brieven schrijf ik niet, die typ ik met Word. Aantekeningen voor mijzelf noteer ik altijd met een vulpen, dat schrijft zo lekker. Er ligt altijd een Sheaffer vulpen hier op het buro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, ik schrijf mijn brieven al zeker 25 jaar met dezelfde Mont-Blanc vulpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal best wel...
Ik schrijf zeker nog wel een brief met de hand, als het brieven zijn naar vrienden of familie.
Officiele brieven moeten tegenwoordig toch wel standaard via Word.
Met een vulpen schrijven: Ik ben leerkracht, en op onze school moeten de kinderen vanaf groep 4 met een vulpen schrijven.
Wat een ellende: Veel kinderen hebben er zoveel moeite mee dat hun werk een grote kliederzooi wordt, hoe goed ze ook hun best doen...echt zielig.
Dus dat mag wat mij betreft afgeschaft worden.
Maar mensen die bijv. prachtig kunnen kalligraferen met de vulpen, dat is toch prachtig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik schrijf graag brieven en kaarten
vooral in de vakantie
Het is zo fijn om een brief te krijgen, in iemands handschrift.
toen mijn moeder vroeger ging overwinteren in Spanje, schreeft ze vaak een brief, en ik haar. Ik heb ze allemaal bewaard, een dierbaar bezit.

Stuur je me je adres via pb en ik ga een brief voor je schrijven !

Toegevoegd op 27-06-2009 23:51:01
Een vulpen gebruik ik niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kalligrafie liever.
vind het leuk om te doen.
of ik zet word op calligraph, ben je er ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel soms heb ik de behoefte om mensen die dichtbij me staan een zelfgeschreven briefje te sturen.
ik vind het fijner schrijven met een gewone pen maar heb wel een vulpen. met een vulpen doe ikecht m'n best om mooi te schrijven, ik vind het ook leuk om met een kalligrafeerpen te schrijven, die gebruik ik meestal om kaartjes of uitnodigingen te schrijven.
ik ben nog altijd op zoek naar een mooie veer en inkt, lijkt me geweldig om daar brieven mee te schrijven, en dan ook nog op mooi briefpapier of perkament...hoe romantisch :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. En liever wel en erg graag.