Hoe zou 9/11 een ''inside job'' kunnen zijn? ik begrijp dat niet goed, en ik wil het eigenlijk wel weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

De theorie is dat de VS zelf de torens zouden hebben laten instorten en de schuld in de schoenen van Al Qaeda te schuiven. Daarmee hadden ze een rechtvaardiging om Afghanistan binnen te vallen.

Mij lijkt het vergezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het wedergedoopte orakel george w bush wilde het evangelie van de democratie over verkondigen zonder hinder van navo nitwitz... so what u gonna do

explosieven in de twin towers en een mooi verhaaltje over een fictieve leider in afghanistan die dat gegaan heeft en hierom de rechtvaardiging geeft voor een inval.

tot zover een van de versies

voor de rest

loose change (in geheel)

http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loose_Change
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb vele docu's erover gezien.
Het komt er op neer dat Amerika en dan de neoconservatieven achter de aanslagen zitten.
Er zijn tientallen feiten wat de zaak verdacht maakt,en al zal er maar 1 feit juist zijn,dan stinkt de zaak al.
Overigens is het heel vreemd dat als Al queda erachter zou zitten, Saudische Arabië niet als eerste wordt aangevallen maar Irak.
Op de bewuste dag 9/11 mocht niemand het land meer in of uit na de aanslagen,typische genoeg wel de familie van Bin Laden.

De discusie zal blijven hoe de toren die het laatst werd geraakt in een korte tijd als eerste neerstort.

tientallen goudstaven die onder de wtc lagen zijn verdwenen.

op de dag van de aanslag was er een oefening voor de luchtmacht...oefening hield in wtc wordt aangevallen door passagiersvliegtuigen.

Bush verklaarde op tv ( bij die school waar die was) dat hij de verschrikkelijke beelden van de aanslag heeft gezien,overigens waren die beelden op dat moment nog geen eens beschikbaar.

Over wtc 7 is toegeven dat deze door demolition controlled naar beneden is gehaald,verdacht hierom :
Gebouw 7 bood plaats aan een serie geheime en semi-geheime diensten en bevatte o.a. een opslag van duizenden onderzoeken naar illegale geldtransacties op Wall Street, waaronder die van Worldcom en Enron .

verdacht is ook,dat als er 1 vliegtuig gekaapt is,binnen 5 minuten er vechtsvliegtuigen bij zijn,in Amerika was dat na een uur nog niet het geval.

Dan dit

Dan het verdacht kleine gat dat de Boeing 757 van vlucht 77 in een ook nog eens moeilijk te raken zijvleugel van het Pentagon zou hebben achtergelaten. Dat die vleugel niet door een groot passagiersvliegtuig, maar door een raket zou zijn getroffen – ook dat zal nooit aan te tonen zijn. En dat het vierde gekaapte vliegtuig niet zou zijn neergestort – daarvoor lagen de brokstukken te wijd verspreid – maar neergeschoten? Onmogelijk om daarover ooit zekerheid te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Complottheorie.

Een complottheorie of samenzweringstheorie is een theorie die buiten de gangbare hypothese [ aanname ] voor de verklaring van een waarneming [ gebeurtenis ] treedt,
en in plaats daarvan stelt dat de waarneming een gevolg is van manipulaties door twee of meer mensen,
geheime diensten, of andere samenspanningen.
Het begrip complottheorie gaat niet over echte (objectieve) samenzweringen, maar over (nog) onbewezen theorieën.

Met andere woorden:
een verdenking van ondergrondse activiteiten, zonder voldoende bewijs.

Er ontstaat rondom belangrijke gebeurtenissen altijd een reeks van verhalen, theorieën, over samenzweringen e.d.
Dat was rond de dood van Kennedy zo en
in dit geval dus ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft zo zijn mening... Een aanrader hoe het zou "kunnen zijn" kan je zien in de docu-film Fahrenheit 911 van Michael Moore. Geloof dat je die gewoon kunt huren, of misschien wel op het net kijken.

In deze, voor mij goede film, zie je het antwoord op je vraag.

Grote vraag ná het kijken van de film.... wat is waar?

Succes ermee