Welke nationaliteit zou je willen?

Sommige mensen hebben een dubbele nationaliteit.
Stel dat jij zou mogen kiezen voor een tweede nationaliteit, van welk land zou je dan (naast Nederland natuurlijk) staatsburger willen zijn en waarom?

Als je uitsluitend voor Nederland kiest, welk land
heeft dan je grootste sympathie of naar welk land
zou je eventueel willen emigreren en waarom?

Als je al een dubbel paspoort hebt, van welk land ben
jij dan tevens staatsburger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Op de eerste plaats: Knijp je handen dicht met je Nederlandse paspoort, want daarmee ben je ongeloofelijk rijk!
En als ik een tweede nationaliteit erbij mocht kiezen...dan wil ik wel zo af en toe 'down under' duiken voor de rust, sfeer en gezelligheid. De Australische dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Ik zou wel wereldburger willen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een wereldpaspoort willen hebben, maar die bestaat niet. Dan maar een Zwiters paspoort. Omdat Zwitserland een mooi land is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlandse.... ;)

Thans de trotse bezitter van een Amerikaanse paspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noorwegen omdat ik naar dat land verlang vanwege Grieg....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grieg is gaaf. Morgenstimmung is mijn wekkergeluid. :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi land, ook. Noorwegen zou mogelijk mijn 3e keus geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 får du av meg - Ja, vi elsker dette landet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honde i snor...
Da's wat ik nog weet.
En iets van:
Mio dje wojka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm... dat klinkt mij niet erg Noors in de oren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bovenste betekent honden aan de lijn. Dat onderste: weet ik niet precies hoe je dat moet schrijven. Waarschijnlijk moeten djewojka wel aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, honden aan de lijn schrijft je zo: hunder i snor. Die twee zin klinkt meer als een dronken Rus die vodka bestelt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jeg elsker Norge også.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da er vi enige!
Aangezien ik met mijn Nederlandse paspoort al overal in kan, zou ik voor een prachtig land gaan waar je je anders blauw voor moet betalen om er te verblijven: Bhutan.

Voor de rest boeit mijn nationaliteit me helemaal niets maar zie ik Nederland als een prima uitvalsbasis om de rest van de wereld te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! De ene kip wil een tjechisch paspoort en de andere kip een Australisch paspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als tweede paspoort zou in wel een Spaans paspoort willen hebben. Een deel van mijn familie is Spaans en woont daar en ik verblijf er vaak en langdurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel de Spaanse nationaliteit willen hebben, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik er vanuit ga dat je dan ook Spaans spreekt en ik vind de taal zo mooi.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het paspoort willen van een exotisch, warm plekje, dichtbij huis Griekenland, verder weg: De Malediven.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de Malediven moet je wel verplicht moslim worden.
Ik wil Nederlander blijven... Eigenlijk wil ik geen enkele nationaliteit, maar als het moet, dan maar de Nederlandse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik dan het liefst een paspoort voor Kiwi-country (Nieuw-Zeeland) wil hebben. Het is één van de mooiste landen die ik ken. En best lastig om naar toe te emigreren.

Andere keuzes: Australië, Noorwegen, Ierland & Canada.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben half indo dus dan word het dat dus. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens mijn wereldreis ben ik helemaal verliefd geworden op Australië.

Probleem is echter dat je een aantal punten nodig hebt voor je visum. Helaas heb ik (op dit moment) niet genoeg punten.

Daarom een Austalisch paspoort zodat ik naar Austalië kan emigreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw Zeelandse

Omdat het altijd mijn droom zal blijven om daar naar toe te gaan om vervolgens nooit meer terug te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe mij maar een paspoort voor luilekkerland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben blij met wie ik ben en wil blijven wat ik ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er al twee: Nederlandse en Franse.

De Franse kan ik thans niet meer opgeven, omdat ik aan mijn dienstplicht voor de Republiek voldaan heb. Voor expats betreft dit een simpele informatiedag bij het plaatselijke consulaat, waardoor ik dankzij een zondagochtend uitslapen in Den Haag kan zeggen dat ik "mijn militaire plicht" heb voldaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Italie.. omdat het gewoon het mooiste land is, de mensen altijd zingen ( zelfs hun taal klinkt als muziek), en het is zo'n ontzettend gastvrij volk is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Complimenti, buon alternativo, dopo il Nuovo Zeelanda.... +1
Ik zou graag ook de Spaanse nationaliteit willen hebben.

Spanje vind ik een mooi land, schitterende cultuur (met uitzondering van het stierenvechten dan) en een prachtige taal.
Als ik genoeg geld heb, en ik met pensioen ga, emigreer ik naar Zuid-Spanje, en heb ik het hele jaar mooi weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou Indonesisch willen zijn, daar liggen mijn roots.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een chinees paspoort, die gaan tenslotte de wereldeconomie overnemen. (of van elk ander land dat zo'n belachelijk snel groeiende economie heeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rubro;

Ik hect niet zozeer aan de naionaliteit die in mijn paspoort staat, maar omdat ik er geboren en getogen ben houd ik het maar gewoon bij de Nederlandse. Als ik zou moeten veranderen zou mijn voorkeur uitgaan naar de Britse nationaliteit; gevoel voor stijl, veel zelfspot en lekker flegmatiek, dat volk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan wel nederlands-canadees willen zijn. Canada heeft een schitterende natuur, je hebt er de ruimte, nog ouderwets strenge winters en in Canada word je alleen maar toegelaten als ze je nodig hebben en niet andersom.