Welke reclame is het beste?

Ik wil graag weten welke reclame dat het best verkoopt want ik doe een spreekbeurt er over en ik weet deze vraag niet hopelijk kunnen julie mij helpen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes met je spreekbeurt!

Antwoorden (16)

Mond op mond reclame werkt het allerbeste.
Als je buurman/vrouw, vader/moeder, vriend/vriendin zegt dat iets goed is of goed werkt, dan geloof je dat eerder dan radio of tv spotjes of advertenties in de krant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze:
http://www.youtube.com/watch?v=2Br-Lp_YBUo
Oranamin CM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclame met humor werkt ook erg goed. Zolang de boodschap en de merknaam maar blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Free Publicity ( mond op mond reclame )

Free publicity is het gratis promotie maken via massamedia.

free zegt het, Free is gratis. Mensen zullen dit bericht overnemen en vertellen dit tegen hun ouders, vrienden, hun vrienden weer tegen hun vrienden. Het enige nadeel hieraan zit is dat je als bedrijf zijnde geen invloed hebt op de berichtgeving. Als het bericht negatief word overgenomen kan je dit als bedrijf niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclames van KPN en Heineken vind ik erg goed. Je herkent ze meteen en ik vind ze wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je specifiek informatie wilt voor een spreekbeurt heb ik wat bronnen opgezocht die je kunt gebruiken. Op Goede vraag wordt er ook regelmatig over reclame gepraat, dus je kunt ook in het zoekvak "reclame"intypen om eerdere vraghen te bekijken.

Samengevat werkt reclame het beste door:

- Wat anderen erover vertellen
- Door vaak te herhalen
- Door verschillende media te gebruiken (krant, flyer, TV, twitter)
- Door hunor te gebruiken
- Negatieve reclame (andere producten werken slechter)

Als je liever een filmpje over reclame wilt bekijken:

http://www.teleac.nl/beeldbank/clip/t20090119_reklame01

Toegevoegd op 15-06-2009 15:22:04
Hierbij de bronnen. Krant in de klas (1e) is het meest eenvoudig geschreven.

Toegevoegd op 15-06-2009 15:30:14
Wat misschien ook leuk is voor je spreekbeurt is een letterlijk antwoord op je vraag. Wat vinden de mensen de beste reclame. Dit wordt elk jaar bepaald door de ster in de Gouden Loekie verkiezingen:

http://www.ster.nl/consumenten/gouden_loeki.html (huidig)
http://www.ster.nl/consumenten/gouden_historie.html (per jaar)

Als jullie een digibord hebben of een laptop met een beamer kan je misschien een zo'n reclamefilmpje laten zien. Of een paar en dan een verkiezing houden in de klas. Dan heb je interactie met de klas (dus niet dat jij alleen praat, maar de klas moet ook meedenken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zijn de Melkunie reklames met de Melkunie-koeien nog steeds de allerbeste - er reden zelfs bezorgvrachtauto's rond, die beschilderd waren alsof ze een bus waren met de koeien achter de "ruiten".....
Maar dit is misschien van vóór jouw tijd.
Nu vind ik de "Goeiemoggel"-reklames erg goed - iedereen weet dat ze van KPN zijn, en dat is belangrijk. Al is een reklame nóg zo leuk, maar kijkers weten niet over welk produkt het ging, dan is het geen goede reklame voor dat produkt.
Super de Boer heeft daarom ook steeds hetzelfde blonde vrouwtje, C1000 een andere met paardestaart - al weet je niet precies waar het over gaat, dan herken je die "typetjes". Dat dit zo werkt, laat Mora heel duidelijk zien in de eeuwige zoektocht naar "de nieuwe Cora van Mora".
De leeuwen van de Postbank/ ING zijn ook zulke typetjes - het hoeven dus niet altijd mensen te zijn. Gamma met de twee buurmannen met t-shirts met gekke kreten doen het ook al jaren goed.

Of deze reklames ertoe leiden dat de produkten beter verkopen weet ik niet. Het geeft in elk geval "marktbekendheid".
Veel suc7 met je spreekbeurt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de reclames van Even Apeldoorn Bellen van Centraal beheer Achmea altijd zeer leuk en lachwekkend.

Zie je? Door de humor weet ik precies de bedrijfsnaam :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede reclame maken is best moeilijk, omdat mensen niet echt opletten als de reclame erop is. Toch moeten ze op een of andere manier jouw spotje onthouden, grofweg zijn daar 2 manieren voor:
1. Je maakt een hele grappige reclame, dat onthouden mensen goed, dan gaan ze erover praten en kopen ze het produkt misschien eerder. Maar, dan moet de clou van de grap wel iets te maken hebben met het produkt, anders onthouden ze die grap wel, maar weten ze nog steeds niet waar die reclame van was..
2. Je herhaalt een reclame heel vaak. Dit worden vaak op den duur de 'irritante' reclames, met de vervelende slogans:" Bang, en het vuil is weg!!!!". Het is vervelend, maar op een of andere manier hebben ze toch een pakkende slagzin, en omdat ze het veel herhalen blijft het nog hangen ook. Ook dan kan reclame er dus voor zorgen dat je produkt meer verkocht wordt, of in ieder geval dat mensen het produkt onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste reclame doet jou het product kopen terwijl je dat niet nodig hebt...

En dat is voor een ieder verschillend, bij mij was dat de braun-onder-de-douche-scheerapparaat... Dat moet ik hebben dacht ik, maar ligt nu ergens te liggen... Had ik niet nodig en kocht het toch... Dat was pas een goede reclame...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste reclame is die waarvan de merknaam blijft hangen, liefst ook na jaren en jaren.
Mooie filmpjes en spotjes met veel humor vinden mensen aangenaam om maar te kijken, maar niet zelden weten ze achteraf niet meer om welk product het ging, en al helemaal niet meer het merk.
Vreemd genoeg blijkt tenenkrommend irritante reclame het langst hangen, en daarom worden er nog steeds tenenkrommende irritante spotjes gemaakt, vooral van producten waar veel merken van zijn en die met lifestyle of image (zoals bier en auto's) niet zo veel kunnen. Denk aan wasmiddelen. Luiers. Maandverband. Dikke kans als je die spotjes ziet, dat je het merk weet, terwijl je bij bier effe moet denken welk bier ook alweer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame van de easy-bottle van amstel:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste reclame is spraakmakend (mensen bespreken hem met elkaar, wie hem niet kent let de volgende keer vanzelf op als hij langskomt) en blijft lang hangen. Bij dat laatste is het wel belangrijk dat niet alleen de reclame zelf, maar ook de merknaam of de naam van het specifieke product blijft hangen.

Raar genoeg schijnt het niet veel uit te maken of de reclame in positieve of negatieve zin spraakmakend is en blijft hangen. Mensen grijpen in de winkel snel naar het 'bekende' merk, of ze de reclame van dat merk nu leuk vinden of juist irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek is ook erg belangrijk bij reclame!

Juist de muziek /het toontje blijft vaak hangen.

deze bijvoorbeeld van een verzekering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclames uit de vorige eeuw laten zien dat een slagzin en veel herhalen nodig zijn wil een product of dienst blijven hangen en verkopen. De meeste reclames kun je zo meezingen, sommigen zijn van 30 jaar geleden.