Wie hebben nu wat geleerd op G.V.?

Na een werkzaam leven, met veel handenarbeid, ben ik nu sinds febr. hier op G.V.
Mijn taalgebruik heb ik aardig opgehaald.
Ik heb geleerd goed de antwoorden te lezen, zomaar een antwoord geven wordt direct afgestraft door een pittige reactie.
Zo ook met een onvolledig of onjuist antwoord.
Ik heb geleerd geen antwoord te geven op een vraag die boven mijn pet gaat en dat zijn er nog al wat.
Ik heb geleerd dat sommige heel geirriteerd reargeren op sommige van mij vragen en antwoorden.
Ik maak nu minder taalfouten, maar minder is niet geen.
Ik heb ervaren dat sommige heel lief kunnen zijn in hun reactie op een mijn antwoord.
Ik heb heel veel, voor mij nieuwe woorden, voorbij zien komen ( moeilijke woorden)
Ik ervaar ook veel bijval voor mijn denkwijze vooral op spiritueel gebied en dat doet me ongelooflijk veel goed.
Het geeft me nieuwe energie en voldoening.
Hoe is jullie ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ook ik heb geleerd eerst goed de vragen te lezen, en dan pas te antwoorden. Heb mijn taalgebruik verbeterd. ( 't is nog niet veel, maar ja...) Heb geleerd beter te doseren door niet meer overal op te antwoorden als ik het ergens niet mee eens ben, want dit lokt weer bepaalde tegenreacties uit. (Heb mij hier op GV al een keer toe laten verleiden, met als gevolg dat ik na vertrokken te zijn, uiteindelijk toch maar weer opnieuw ben begonnen).
Heb veel geleerd, over geloofszaken, maatschappelijke kwesties, veel over politiek ( Wolfgang Amadeus Wilders).
Sta meer open voor andere 'zienswijzen'.
Verder ben ik van mening dat de mensen die deze site veelvuldig gebruiken, behoorlijk representatief zijn voor de bevolking van dit landje.
Kortom, veel geleerd in korte tijd. Dank u ..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super antwoord!+1

Andere antwoorden (15)

Ben nog geen dag bezig en al verslaafd
Ik vind het erg leuk en ook leerzaam
Ben benieuwd wat ik er over een maand van vind...
Leuk de antwoorden die je vaak krijgt..

Top hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat ik tot nu toe heb ervaren op GV is (...) Niets is wat het lijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dan je drijfveer om mee te doen? Sorry, je antwoord roept een vraag op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn drijfveer om hier mee te doen is 'vraag en antwoord', zoals bij de meeste hier op GV... Wat ik met 'niets is wat het lijkt' probeer(de) aan te geven is dat er een aantal zijn die je gewoon erg heb zien veranderen in gedrag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K.
Ik heb geleerd zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. Ik ben wijzer geworden, breder geörienteerd.
Ook heb ik geleerd dat mensen verschillen; nog meer dan ik voor had kunnen stellen.

Kritischer, scherper en analytisch word ik van gv; beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een nog geen twintig jarige doe je het erg goed!
Goeie vraag Ed.

Ik heb geleerd dat het best moeilijk is om iets onder woorden te brengen en vervolgens over te brengen bij een ander wat je precies bedoelt. Daarom lees ik eerst al mijn antwoorden zorgvuldig door voordat ik ze geef. Maar het is en blijft lastig soms.

Verder sluit ik me graag aan bij Jinx.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit er 3 of 4 dagen op, ik heb geleerd dat het heel leuk is en best wel heel erg verslavend, dat je er heel veel van leert en dat sommige mensen heel goed zijn in heel grappige antwoorden te geven. Ook heb ik geleerd dat je vragen en antwoorden goed moet formuleren, anders snapt niemand ze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier ook wel geleerd om niet op alles te reageren. Iets wat ik in het begin wel vaak deed. Ik antwoord alleen op vragen die ik leuk of interessant vind en de andere vragen laat ik links liggen. Die puntjes vind ik niet zo belangrijk, al is het wel leuk om duimpjes en extra punten te krijgen, want dan merk je wel dat sommige personen mijn antwoord goed vinden. Daarnaast heb ik ook wel geleerd dat er personen zijn die bewust anderen willen provoceren. Niet iedereen is wat hij/zij soms lijkt.
Alles bij elkaar vind ik het heel leuk en heb ik veel nieuwe dingen geleerd. Ook zaken waarvan ik nog nooit eerder had gehoord, zijn nu interessant geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leer hier elke dag weer nieuwe feitjes en feiten, of verdiep kennis die ik al heb. Vooral leer je elke dag jezelf ook weer een beetje beter kennen omdat je over sommige dingen echt wel even goed moet nadenken voor je een antwoord formuleert ; stukje gedachte-oefening ; erg leuk. Het is natuurlijk primair gewoon een spelletje, maar alles wat leuk is en waar je en passant nog wat bij opsteekt, kan ik erg waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geleerd dat er veel mensen een hekel hebben aan groene idealen maar dat ze niet kunnen uitleggen waarom. 'T is voor velen vooral een soort niet-te-omschrijven gevoel, heb ik 't idee.
Ze geloven liever de grote, kapitalistische propaganda dan de groene propaganda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene idealen zijn met groene PROPAGANDA gedefinieerd?!
Allereerst heb mijn vaardigheden op de computer sterk verbeterd. Bij mij zat dit niet in taalfouten, maar aanvankelijk typte ik bijv. de 'link' over en wist absoluut niet hoe ik een plaatje moet toevoegen. Eén van mijn doelen was om dit te leren. Dit doel heb ik bereikt. Een leuke bijkomstigheid was dat ik door het beantwoorden van vragen , over de voor mij interessante zaken, veel heb opgezocht en opgestoken.

Persoonlijk volg ik ook een minicursus tuinieren via GV. Als ik een probleem in de tuin tegenkom, probeer ik eerst zelf uit te vinden wat er aan de hand is. Daarna stel ik mijn vraag en kijk in hoeverre ik gelijk heb. Soms heb ik het probleem gevonden, maar soms zit ik er totaal naast. Mijn vragen zitten momenteel vooral op tuingebied waar het 'leren' betreft.

Ook heb ik geleerd dat het leuk is om kennis te delen.
Verder vind ik het leuk om te lezen hoe mensen over bepaalde dingen denken. Ook al heb ik over bepaalde zaken een heel eigen visie (ook eigenwijs dus). Ik leer er wel veel van en heb ook het idee dat ik een aantal mensen op GV intussen aardig op kan inschatten.

Aanvankelijk ben ik best een tijdje behoorlijk verslaafd geweest aan GV en dientengevolge kostte het mij teveel tijd. Ik heb GV nu wat los gelaten en beantwoord de vragen alleen maar als ik wat toe te voegen heb. Ik heb geleerd om GV ook weer wat los te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we allemaal verschillend zijn, maar ook allemaal hetzelfde. Over sommige onderwerpen ben ik het totaal oneens met iemand terwijl bij een ander onderwerp iemand precies verwoord wat ik vind. Daarnaast leer ik ook verschillende ziens wijze. Daarnaast dat we allemaal een beetje gelijk hebben. Eigenlijk leer ik heel veel hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn vaardigheid in zelfcensuur weer verder aangescherpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geleerd te praten tegen één die wel snapt, terwijl de ander niet snapt wat ik zeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik behoor vaak tot 'die laatste categorie'....
Het laatst wat ik geleerd hebt is dat het zeer doet als ik moet lezen dat mensen terughoudend in hun vragen en antwoorden zijn wegens iets te "minder opbouwende" reacties van anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allerlei interessante feiten. Zoals bijvoorbeeld waar de uitdrukking spuit 11 vandaan komt. Hoe vliegen op het plafond kunnen landen, waarom in Amerikaanse films en series alle telefoon nummers met 555 beginnen. En nog veel meer van dit soort leuke feitjes waar je niets aan hebt maar wel erg interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij met deze vraag van jou, want soms had ik het idee dat je maar een beetje zat te vissen, met vragen als zou de Aarde zwaarder worden als. Ik hoop dat ik je dan ook niet heb gekwetst, want dat is niet iets waar je je medemens of onze samenleving mee vooruit helpt.
Ik las net een vraag of een boek je visie heeft verandert of iets dergelijks: ja, bijna alle boeken hebben dat gedaan en allemaal een beetje.
En van jouw vraag leer ik dus ook weer dat ik WEER te vroeg had geoordeeld.
En zo leer ik van veel vragen en antwoorden.
Ik hoop dat je het hier nog lang naar je zin mag hebben en dat meen ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
feniks, als ik een vraag stel wil dat niet zeggen dat ik het niet weet.
Maar ik hoor graag een andere mening en door hem zo te stellen onstaat er een prikkel om hem te beantwoorden en nee je heb me niet gekwetst en je antwoord vind ik mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje.