wat is het oorspronkelijk nut van het lusje bovenaan de flap van je schoenen ?

waar dient dit toe ?

Toegevoegd na 1 dag:
het lusje zit op de flap op de bovenkant van de voet, helemaal an het begin van de flap bovenaan, dicht bij de zoom van de broek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De flap van je schoen heet: de tong ('t is maar een weetje)

Het beste antwoord

dat is om de veter door te doen zodat die flap beter op zijn plek blijft zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Das om de veter door te doen zodat je niet struikelt over het lange uiteinde van de veter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen weten het niet, maar van origine zijn die lusjes gemaakt op je pen in op te bergen.

Rechts een pen, links een potlood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat lusje op de tong van de schoen of het lusje wat soms achter aan de schacht van de schoen zit? Als je het laatste bedoelt, lijkt me dat om te helpen bij het aantrekken, zodat de achterkant niet naar binnen meebuigt als je je voet er in schuift.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit het lusje bovenaan de achterkant de hiel, of de hak? Dan denk ik dat het bedoeld is om de schoen bij het aantrekken een extra zetje te geven, zodat je voet er beter inglijd.