waar kan ik een klacht indienen over een discotheek?

Ik wordt er niet goed van, ik kom regelmatig in een uitgaansgelegenheid in Zoetermeer en het kan echt niet wat hier gebeurd. Telkens weer valt mij op dat deze gelegenheid de regels aan z'n laars lapt en misbruik maken van hun eigen klant. Barmensen geven CONSTANT te weinig geld terug om de rest in eigen zak te stoppen, telkens zeg ik er wat van, maar telkens flikken ze het weer en ze doen het allemaal. Uitsmijters schelden je uit als je geen fooi geeft, maar afgelopen weekend was de druppel, Uitsmijters sloegen erop los(ik wil verder niet in detail treden).
Bij de directie van deze uitgaansgelegenheid kan ik weinig maken, deze zijn volgens mij ook zo corrupt als wat. Is er niet een officiele instantie die deze klachten behandeld, of moet dit gewoon via de politie?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ohja nog wat, de werknemers daar zijn echt 1 kliekje. als ze je te weinig geld hebben terug gegeven en je wilt je geld terug vragen, dan lopen ze weg/doen net of ze je niet horen/ of zeggen dat het niet waar is en kijken van dat je niet zo moet zeuren. Als je te moeilijk wordt roepen ze de uitsmijters erbij en lig je eruit. laatst haald ik 1 biertje met 20 euro, krijg een briefje van 5 terug en een handje klein geld(totaal 2 euro) denken ze soms dat ik gek ben!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (9)

Gewoon een klacht indienen bij de politie van oplichting.Maar doe dit met meerdere want samen sta je sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard kun je aangifte doen van diefstal, want daar valt het allemaal min of meer onder (al kan het optreden van de portiers ook geweldpleging zijn), maar de vraag is of je daar concreet iets mee opschiet.

Wel vraag ik me af waarom je keer op keer jezelf LAAT bestelen en benadelen en zelfs aanvallen. Niemand verplicht je toch om naar juist die discotheek (of überhaupt enige discotheek ) te gaan ? Als je op voorhand al weet wat er gaat gebeuren en je doet het toch, zouden we in alle andere gevallen toch stellen dat er een puntje eigen verantwoordelijkheid om de hoek komt kijken.

Als je keer op keer op keer in de stront gaat staan WEET je dat je vieze schoenen krijgt ;-)
Ik weet niet of ze denken dat je gek bent natuurlijk, maar het is natuurlijk wel een feit dat ze er wel elke keer mee wegkomen.

(En moet je er echt per se blijven komen, betaal dan voortaan gepast. Dat scheelt en hoop ergernis.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk maken ze dus misbruik van hun positie.
Zou namelijk inderdaad niemand daar meer komen omdat ze zo niet behandeld willen worden, dan zou er al vrij snel niks anders meer opzitten dan de tent sluiten of de boel anders aanpakken. Niks doet zo zeer als een volledige klandizie die het vertier een deurtje verderop zoekt. Het is en blijft toch Nederland ; mensen doen wat ze maar willen, zolang ze er maar mee wegkomen. Maar anderzijds kan ik me niet voorstellen dat jij de enige bent die hier last van heeft. Met een grotere groep moet je toch zeker iemand bij de gemeente kunnen aanspreken op het wanbeleid dat daar gevoerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, er niet aan ontkomen? Het is echt verbazingwekkend gemakkelijk om te ontkomen aan het bezoeken van een bepaalde discotheek. Verder hoef je natuurlijk je uitgaansgedrag niet aan te passen. Je hebt het volste recht om naar een discotheek te gaan waarvan je van tevoren al weet dat je er wordt opgelicht en de deur uitgesmeten als je daarover klaagt. Het is mij alleen een raadsel waarom je dat zou willen.
Als de directie niets doet staat er maar oplossing open.
Ga naar een zaal waar het wel leuk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt niet echt gezellig daar. Dus de vraag is, waarom daar uitgaan? Wellicht kan je bij de directie een klacht indienen, maar het zal er niet vrolijker op worden.

Als ze zo onvriendelijk zijn daar, zal de zaak op den duur geen bezoekers meer hebben. Dus daar je kan gewoon op wachten, intussen ergens anders uitgaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zal dan ook niet de enige zijn, die problemen met ze hebben. Overleg met je vrienden/kennissen om daar niet meer te komen.

Toegevoegd na 53 minuten:
Je zou bij deze organisatie om raad kunnen vragen:

http://www.stappaneldenhaag.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan naar de politie gaan, maar je kan ook de gemeente aanspreken, die verleend een vergunning aan hun.
het beste is als je dan met meerdere die het zelfde ervaren ( en dat zullen er veel zijn aan jouw verhaal op te maken )er naar toe gaat, en als het dan serieus word genomen zullen die dan samen met politie actie moeten ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangifte doen bij de politie moet je zeker doen, maar daarnaast kan je ook voortaan losgeld meenemen, en alleen aan vast geld briefjes van 5 ..niet groter meer..
dan kan je nooit te weinig terug krijgen meer...
en ook op zoek gaan naar een uitgaans gelegenheidwaar ze zich wel aan de regels houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de tips over aangifte kun je ook kijken of je medestanders kunt vinden. In je eentje de boel aan het licht brengen maakt je wel kwetsbaar. Met een groep word je beter gehoord. Het is inderdaad oplichten, manipuleren en intimideren maar zoek medestanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schakel FIOD-ECD van de belastingdienst in. Zij kunnen een onderzoek instellen. Als ik jou was zou ik ook tv consumenten programma's erop attenderen. Wellicht gaan ze er eens een aflevering aan wijden? Ook zou ik als ik jou was altijd naar een bonnetje vragen. En tot op de cent natellen. Maak het ze lastig en blijf er bovenop zitten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek met een paar mensen die daar ook zo over denken aan de bel bij de politie, en als je daar wilt blijven komen, neem dan in elk geval een stapeltje 2 en 1 euro munten mee zodat je zoveel mogelijk gepast kunt betalen.