Ik merk laatste tijd op dat er een aantal grote branden zijn, heeft dit iets met de recessie te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zat vanavond exact hetzelfde te bedenken.

Het beste antwoord

Ik heb ook gemerkt dat er de laatste tijd veel grote branden zijn. Als een bedrijf gaat bezuinigen op de beveiliging kan dat gebeuren en dat kan weer komen door de recessie. Maar de oorzaak van de branden ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Was me nog niet opgevallen... En ik kijk aardig wat op nieuwssites. Maar misschien in jouw regio wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu weer in valkenswaard en van de week ook al 2 keer, en grote panden ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o ja en een rondvaartboot in amsterdam
Dat zou je bijna gaan denken ja...

En vroeger lukte het nog wel om een scheermesje in de meterkast te gooien om brandstichting te camoufleren. Maar dit is al jaren niet meer mogelijk. Zelfs als je na een brand aan geeft dat er een dikke stapel bankbiljetten heeft gelegen vinden ze dat terug in de as. En wanneer je een brandstof gebruikt dan vinden ze dit na de brand terug in de as. brandstichting is gewoon niet meer te camoufleren, want ze zullen alles tot in detail uitzoeken en desnoods je hele verleden over hoop halen om maar één motief te vinden. De onderzoeksrechercheurs die je na een brand op je nek krijgt zijn door de wol geverft en kennen alle trucjes. En dan spreek ik hier uit ervaring. Zowel de brand en roetschade reiniging als nadat je zelf brand hebt gehad...

En bij de brand bij mij thuis hadden ze 27 theoriën, waarvan 26 brandstichting...

Volgens de statistieken krijgt iedereen in dit land 1,13 keer te maken met brand. En dat er nu een aantal grote branden in het nieuws komen wilt werkelijk niets zeggen. Als je kijkt naar de Brandweer Arnhem, waar ik in een ver verleden gewerkt heb. Deze rukken gemiddeld 13 keer per etmaal uit voor brand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen. Misschien staan er veel bedrijven op springen en hopen de eigenaars met een lekker fikkie geld bij de verzekeraars los te peuteren. Dergelijke oplichterij komt wel vaker voor en zal in deze crisis wel wat vaker voorkomen.

Toegevoegd op 30-05-2009 22:16:10
Het kan natuurlijk ook dat er in zware tijden meer mensen geflipt raken en pyromanische gevoelens ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een crisis is altijd een goede voedingsbodem voor complottheorieën en andere wilde verhalen. Ik kan me voorstellen dat iemand in moeilijkheden tot een of andere wanhoopsdaad overgaat, maar zoals hierboven al is opgemerkt lijkt het me niet gemakkelijk om daarmee geld van een verzekering los te peuteren.