Wat kan ik in mijn presentatie vertellen?

Ik moet een presentatie houden over emoties op de werkvloer(kinderopvang). Ik heb al wel een stukje met uitleg wat emoties precies zijn, maar wat kan ik er nog meer inzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt bespreken wat emoties veroorzaakt, versterkt of juist afzwakt.

Welke gebeurtenissen zorgen voor heftige emoties. Welke positieve danwel negatieve emoties vind je op de werkvloer. Hoe ga je om met emoties van klanten (ouders) in dit geval.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik zou er emotioneel van worden....
13 jaar geleden
Als het gaat om de emoties op die specifieke werkplek, zul je die moeten benoemen. Welke emoties hebben die werkers die je op andere werkplekken niet of minder zult aantreffen?
Bijvoorbeeld liefdevolle gevoelens naar de kinderen, of juist irritaties over de zoveelste poepbroek of irritante ouder. Ergernis over het papierwerk terwijl je dacht dat je met kinderen zou gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen in de kinderopvang hebben kinderopvang als vak en dan verwachten zij van zichzelf dat ze thuis dat ook goed doen met hun eigen kinderen. En als dat dan niet goed gaat kan dat zeer heftige emoties oproepen. (En dan overdrijf ik niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een kinderopvang bellen en eens vragen of ze tips hebben, dan heb je het uit de eerste hand