Moet je als goede body-guard bereid zijn je leven te geven voor je werkgever?

is het niet genoeg, zoals in veel andere beroepen, om te zeggen: eigen veiligheid eerst.
en daarna uiteraard alles doen wat je kan om je werkgever te beschermen?
dit n.a.v. een interwiew met de body-guard van lady gaga, die zei bereid te zijn "de laatste stap" ook te nemen.

Toegevoegd na 28 minuten:
eigenlijk zijn dit twee vragen.
kan je ethisch gezien van iemand verlangen dat hij zijn leven geeft, in een werkgever-werknemer verhouding?
hoe ziet zo'n arbeidsovereenkomst er uit?

Rieneke1
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bodyguards die meteen onder de bank schieten als er iets loos is lijkt me ook niet alles.

Toegevoegd na 31 minuten:
Nee, sorry voor mijn eerste antwoord, een bodyguard hoeft niet zijn leven op te offeren, contractueel nog uit ethisch oogpunt; toch zal een guard vaak grote risico's nemen om zijn opdrachtgever te beveiligen (als hij een kogelvrij vest draagt moet hij geen dekking geven met zijn lichaam, maar het zal vaak gebeuren), mensen van reddingsbrigades op zee of in de bergen nemen ook vaak grote risico's als mensen nog te redden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoonsbeveiliging dient ertoe om gewelddadige aanvallen op dergelijke belangrijke personen effectief te bestrijden door deze te voorkomen, te verhinderen of doeltreffend tegen te gaan met alle menskracht die daarvoor nodig is en met alle middelen die wettelijk geoorloofd zijn

Zijn eigen leven geven valt volgens mij daar net niet onder
fremar
13 jaar geleden
Dat is zo'n meetje als in het water springen voor een ander te redden ,en zelf verdrinken.

Nee ,dat is een brug te ver!