Kunnen dieren sterven aan slaapgebrek?

Geiten gestorven door windturbines

In Taiwan zijn al 400 geiten gestorven. Volgens een inspecteur zou het te maken hebben met de nabijgelegen windturbines.Op de eilandengroep Penghu zijn drie jaar geleden acht windturbines geïnstalleerd. Sinds die dag zijn er al verschillende geiten gestorven. Het liep zo uit de hand, dat een landbouwinspecteur een onderzoek is gestart. Volgens inspecteur Lu Ming-tseng kregen de geiten niet genoeg slaap door de windturbines en zijn ze daardoor gestorven. Als nachtelijk lawaai mensen kan wakker houden, dan kan het ook geiten wakker houden. Vooral de wind maakt elk lawaai luider, volgens de inspecteur. De overheid gaat de windturbines niet weghalen, maar heeft een schadevergoeding beloofd aan de getroffen boeren.

Dit is echt bizar! Nou wil ik weten of dit nou ook echt mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen kunnen sterven aan (langdurig) slaapgebrek en dit zal niet anders zijn voor dieren.
Onderzoek van een Duitse universiteit toonde aan dat iemand binnen tien dagen dood is als hij of zij niet slaapt. Slapen is dus belangrijker voor ons lichaam dan bijvoorbeeld eten. Een mens kan namelijk weken zonder voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelfs de wereldrecordhouder slaapt zo nu en dan even staande tegen een plankje (volgens één van mijn Guiness-boeken of records).
Niet slapen = doodgaan.

Toegevoegd op 26-05-2009 13:17:06
(Ik bedoel dus wereldrecordhouder 'minste slaap'.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staande slapen is echt niet zo moeilijk te leren hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat heb ik ook niet beweerd ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat heb ik ook niet beweerd ;)
Nee... Ik geloof er niets van... Geiten die slaap hebben die slapen gewoon aan... Probeer maar eens een baby wakker te houden als die wil gaan slapen? Onmogelijk en wakker maken is al ook al bijna onmogelijk... Weer een broodje-aap-verhaal in mijn optiek...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er is een onderzoek bij ratten gedaan waaruit bleek dat ze uiteindelijk stierven na lange slaapdeprivatie. Het lijkt me echter vrij sterk dat dat in dit geval ook zo was eigenlijk, dan moeten die windturbines toch wel heeeel veel herrie maken! Als je echt heel moe bent slaap je echt door bijna alles heen.