ik maak kans op een vaste baan(via een uitzendbureau) maar werk nu voor een andere uitzendbureau.Ken ik zo maar weg gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het word wel moeilijker, als het uitzendbureau waar je nu voor werkzaam bent,ook mensen uitzend naar het bedrijf waar jij je vaste aanstelling krijgt.
Dan kan het vermoeden rijzen, dat je via hun dan erachter bent gekomen, dat er vacatures openstaan.
Meestal dan geld er een periode, waarvoor je minimaal voor het uitzendbureau moet werken, eer je een aanstelling mag aanvaarden, bij het bedrijf waar je werkzaam bent.
Is dit niet het geval, dan kan je gewoon tegen het uitzendbureau zeggen, dat je een baan hebt gevonden, zelfstandig, en van hun diensten geen gebruik meer wilt maken.
Normaal geeft dat geen probleem.
Ik neem aan dat het andere uitzendbureau jou zelf erop geattendeerd heeft, op die vaste baan, dus van die kant hoef je geen problemen te verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou het beste aan je uitzendbureau/werkgever kunnen vragen. Meestal zou dit geen probleem moeten opleveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor; je moet even in de gaten houden dat als je wisselt, je opgebouwde rechten bij uitzendbureau a niet mee gaan naar je nieuwe uitzendbureau b. Dus zorg dat je redelij kzeker bent van die vaste positie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je contract, maar aan de andere kant, als er geen werk voor je is wordt je ook niet doorbetaald. Volgens mij kan je per dag weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi geen oude schoenen weg voordat u nieuwe heeft.
Als men langer dan een bepaalde periode in dienst is bij een uitzendbureau, dan moet dat uitzendbureau u in vaste dienst nemen.
U kunt via 2 uitzendbureaus langer bij 1 werkgever werken
U kunt beter informeren welke werkgever het uitzendbureau voor u in petto heeft en daar zelf op af gaan. U komt overigens nergens in aanmerking voor een vaste baan zonder een proeftijd.
Bezint eer ge begint. Pluis eerst uw contract na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zal ik niet doen