Waarom wordt alles duurder?

Opeens moet ik overal meer voor betalen; bankafschriften, telefoon-tv, in de winkels is alles duurder. Gaat dit nog veel erger worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Iedereen lift nu mee op de financiële crisis en dit wordt maar al te graag als excuus gebruikt om zichzelf te verrijken. De kleine ondernemer vaak niet, voor hem wordt alles echt duurder en die moet het wel doorberekenen aan zijn klanten om niet met verlies te draaien. Maar de grote jongens met miljoenenwinsten proberen toch hun winsten nog op te krikken. Daar zijn ze immers groot van geworden. Ze verschuilen zich nu echter achter de crisis. Ze hebben nu een excuus gevonden en de bonussen worden echt niet minder bij de toppers. Als iedereen het doet, doen wij het ook , is het motto. Zo wordt het voorlopig in stand gehouden, dus ja, het wordt nog erger zolang niemand ingrijpt. Van deze regering zoals hij er nu is, hoeven we helemaal niets te verwachten, een ondernemerspartij zoals de VVD zal in de eerste plaats aan de ondernemers denken. Die krijgen zelfs minder belastingtarief om de concurentie aan te kunnen. Nee, voor iedereen die niet rijk is, wordt het alleen maar erger. De rijken worden sowieso alleen maar rijker.
amc
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Volgens mij is het elk jaar het zelfde en geven we iedereen de schuld. Maar iedereen wil meer verdienen
amc
13 jaar geleden
Willen natuurlijk, maar je bent afhankelijk van je baas en loonsverhogingen zijn summier. De grote jongens die nemen gewoon! Dat maakt het zo oneerlijk. Vooral omdat nu blijkt dat ze gewoon doorgaan, zelfs als ze hun werk slecht doen en ontslagen worden, worden ze riant beloond voor hun (slechte!) werk. Wij betalen nu uiteindelijk meer omdat de banken gered moesten worden die nu gewoon weer dikke bonussen verdelen onder de grote jongens die het roer in handen hebben. Daarom is het nu juist zo schrijnend.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja maar ook dat is een verschijnsel dat al jaren aan de gang is en waar niemand actie op onderneemd

Andere antwoorden (2)

Zo gaat dat wij willen meer verdienen een ander wil meer verdienen enz dus wordt alles weer duurder. Zo gaat het nu altijd.
ronron1212
13 jaar geleden
Dat heeft onderandere met inflatie te maken. Elk jaar stijgen de prijzen wel. En dit zal altijd zo doorgaan. Helaas stijgen de salarissen minder hard.