Welk voedsel hoort bij welke partij?

Als ik voor vanavond tijdens de verkiezingsuitslagen wat verschillende hapjes/ snacks wil maken, lijkt het mij leuk om voor iedere partij een hapje te maken. Maar welke hapje past bij welke partij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha interessante vraag :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Originele vraag. Leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele leuke vraag! Ik kom niet verder dan PVV en een gehaktballetje =-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit echt de vraag van de week :D +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat jullie het allemaal een leuke vraag vinden, bedankt, maar nu ben ik toch ook benieuwd naar jullie ideeën!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je ons nog weten hoe je uiteindelijke hapjes/snacks-menu er uit is gaan zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik ook nog wel benieuwd welk hapje het meest in de smaak viel en of dat toevallig dan ook overeen kwam met de partij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha C4th: ik zal een onderzoek opzetten. Helaas is de grootte van de steekproef niet heel groot, dus ik vrees dat de relevantie ook niet enorm zal zijn. Maar C4th en bonbini, ik zal mijn best doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fantastisch grappige vraag!

Het beste antwoord

Nou, SP is makkelijk, 't zit al in hun eigen logo: Een tomaat(je).

PvdA.. dat is even makkelijk scoren: Je hoeft alleen maar thee te schenken en je hebt het al voor elkaar, maar goed, thee zijn geen hapjes.
Vroeger ging de PvdA altijd de straat op met rode rozen, daarvoor zou je een rode groentesoort dermate leuk moeten opmaken dat het op roosjes lijkt.

Voor Ton zou je met iets oranjes, wortelachtigs kunnen volstaan... alhoewel: Trots op Nederland zou ook gewoon iets kunnen zijn als bitterballen, Goudse kaas oid.

VVD... pfff... staat bekend al kapitalistische partij las ik net bij andere vragen... Kaviaar dan maar?

CDA: Even bidden voor de hapjes en je bent een eind :)
Ze hebben groen in hun logo: Komkommers kunnen. Je kunt echter ook een guacamole sausje maken om chipjes in te dippen.

D66... Laat de gasten democratisch kiezen tussen 66 zakken chips.

Wilders... Iets bleeks... Blanke hazelnoten, macadamianootjes.

Welke partijen mis ik nog? Partij voor de dieren. Makkelijk: Bakje rauwkost.

Groen Links: Pittige partijleidster, pittig hapje, snackpepertjes oid.

Piratenpartij: Roof de koelkast van je buren leeg.

Lijst 17 eeeh.... Ga naar de chinees en bestel van de lijst nummer 17.

Christenunie en SGP: het witte brood of de ouwel waarmee ze hun avondmaal vieren.

Nou, meer partijen kan ik zo uit mijn hoofd niet bedenken.

Succes en fijne avond gewenst.

Toegevoegd na 3 uur:
Trouwens voor het geval je het toch teveel werk vind, er is ook een snack die de lading dekt voor alle partijen:
"Kletskoppen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi bedacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zitten ook heel mooie tussen inderdaad.
Die van de Piratenpartij is geweldig hahahaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik val bijna van mijn stoel: alleen al de suggestie van de piratenpartij is briljant +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Het water loopt al uit m'n mond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha erg leuk +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kletskoppen doen het in alle gevallen goed! Goed idee als basis voor een dessert! Moet nu toch echt maar inkopen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schitterend! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
c4th: heel goed bedacht, je hebt me aan het lachen gekregen. dit levert je punten op!!! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een lastige keuze maar jij hebt de meest haalbare hapjes weten te geven. Daarbij heel creatief en met zeer veel humor. Echt een top antwoord, dank je wel!

Andere antwoorden (11)

Hihi, grappig idee!
Het staat een beetje vol met vooroordelen, maar dit is waar ik aan denk:

Voor de Partij voor de Dieren een veganistisch hapje, want dat is het meest diervriendelijk.

Voor GroenLinks een milieuvriendelijk hapje, dus kom je ook op veganistisch uit (of anders iets vegetarisch)

Voor de PVV iets dat heel erg typisch Nederlands is, kaas dus.

Voor de VVD een rijkeluis-hapje, kaviaar ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en voor de PvdA gemarineerde rode rozen ?
Rieneke1
13 jaar geleden
en gevulde tomaatjes voor de sp ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol vvd, ik stem vvd en zat gisteren op de bank met een glas rode wijn + gebakken geitenkaasje met spek + bak tiramisu erna kaviaar was op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rozen kan eten, zou dat inderdaad wel een mooie zijn.
En anders rozen gesneden uit wortel, zoals je bij sommige Aziatische restaurants wel eens hebt, en die dan met bietensap ofzo wat roder maken.
Ehm tja, en hoe je dat lekker maakt, weet ik ook even niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk die creativiteit!
Vooroordelen of niet, heel leuk bedacht! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt rozen eten (; Maar het alternatief is een tomaat (SP?) in tomaat vorm:
http://www.tuinadvies.be/tomaten_roosjes.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mormel: kan je alle rozen eten, of zijn er speciale eetbare soorten? Die tomatenroosjes zijn inderdaad beter dan de wortel-roosjes, omdat ze al mooi rood zijn. Ik had het nog nooit gezien, tof zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik had inmiddels ook al begrepen dat je rozenblaadje kunt eten, of het met iedere roos kan weet ik nog niet, maar ik kan het allicht even uitzoeken. Wel leuk ook die tomatenroosjes! Ik kan maar beter alvast beginnen te oefenen met het bereiden!
Haha, grappige vraag!

Sp: Tomaat
PVV: Varkensvlees ;-)
CDA, SGP, CU: Hosti
PvdA: Thee
ToN: Een heeeeeeel kleine amuse
VVD: Biertje (studenten, je weet wel)
Piratenpartij: Pekel/gedroogdvlees
Groen links: Zeewier
Partij voor de Dieren: Sla
D66: Een zure pruim?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CDA : een ingezakt griesmeelpuddinkje

PVV : broodje hallal

PvdD : vegaburger

ToN : kommetje snert

VVD : restaurantbon

GroenLinks : broodje gezond

SP : gevulde tomaat

PvdA : kliekjes uit de vriezer

SGP en CU : Dame Blanche

D66 : tosti (van der) ham/kaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tosti (D66) is heel leuk bedacht! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, vooral die Tosti.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, m'n minnende stalker is er ook weer ;-)
VVD: amuse van zalm
SGP: kopje koffie (is al wild genoeg)
Christenunie: pepermuntthee met een kaakje
D66: garnalensalade
PvdA:cocktailworstjes en turks fruit
SP: cherrie-tomaatjes
ToN: hollandse haring op een toastje
PVV: kaasjes en worstjes op een prikkertje
PvdD: frisse salade
CDA: belegen kaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar de garnalensalade?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd Fynnya, die begrijp ik ook niet helemaal.
En ook de cocktailworstje van de PvdA zijn bij mij een beetje onduidelijk, maar wel weer heel erg creatief, het wordt nog lastig kiezen straks...het lijken de verkiezingen wel ;-)
Maar wel een +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De garnaal heeft een beetje de vorm van een 6 (D66)
Worstjes hebben een beetje links imago.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, dat vind ik dan wel weer erg leuk gevonden! het is dat ik niet nog een + kan geven.
Worstjes een links imago, dat had ik nog niet eerder gehoord.
Als je naast me woonde, kwam ik vast even langs..
Ik ga het proberen:
PVDA een schaaltje multiculturele hapjes, geschikt rond een gezellig potje thee
VVD : toastje ganzenlever, kaviaar bij een glas champagne
D66 : net als de PVDA maar een tikje luxer
PVDD : biologisch vruchtensapje, met stengeltjes bleekselderie, wortelschijfjes, venkelplakjes en een vegetarisch groentenburgertje
PVV : haring met uitjes en blokje Edammer met rood wit blauw vlagje misschien met een biertje
Groen links: kan meeliften met de hapjes van de PVDD , eventueel aangevuld met wat scharrelknakworstjes en een marlboro peukje
SP: heerlijk, eerlijk helder kraanwater en een familiezak chips of kaasflips van de Aldi of Lidl
CDA : een augurkje gewikkeld in een plakje ham of boterhamworst bij elkaar gehouden met een groen vlaggetje en weggespoeld met een Lingens Blond
SGP : koffie met een plakje zelfgebakken (door moeder de huisvrouw) cake
CU : een rolletje pepermunt
TON : een galgenmaaltje .. ( fles whisky om te vergeten..) en een berg bitterballen
Nu..de belangrijkste hebben we, dacht ik, wel gehad.
Wat mij betreft mag je er nog een hapje bijdoen voor de republikeinse partij, die er ongetwijfeld zal komen, zeker nadat we geconfronteerd zijn met stuntel' bewind' van onze held Willem de waterman annex pretmakelaar, oftewel grootinvesteerder in wereldwijd verspreide vakantieoorden.
Ik denk dat hier geen oranjebitter past, maar een handjevol dadels is wellicht een symbolische treffer. Het consumeren van deze lekkernij versnelt immers geheid een solide verdrijving van afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel goede ideeën zijn al de revue gepasseerd, maar toch nog enkele aanvullingen:
cda: iets zachts, want ze zullen na vanavond wel kiespijn hebben
pvda: theekoekjes
vvd: kaviaar in koekjes van eigen deeg
d66: gelukskoekjes
PVV: stamppot van eigenheimers met hansworst
TON: alleen nog maar de hansworst
SGP: zure bommen
CU: maatjesharing
SP: cherrytomaatjes
groen links: een houtje om op te bijten
pvdd: een trog vol slobber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En......., voor de verliezende partij: Bitterkoekjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor allen:Haagsche Bluf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Partij voor de dieren: Een broodje aap.

Naar welke partij moet die sigaar uit eigen doos nou naar toe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PvdA krentenbollen zonder boter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik volg voor het gemak de kandidatenlijst even:
1 CDA - een lepel levertraan om aan te sterken
2 PvdA- rode peertjes
3 SP - salade van vergeetmijnietjes
4 VVD - mousse van blauwe vinvis
5 PVV - pruimpje qat
6 GrLi - vinaigrette van biologische producten
7 CU - gestoofde palmtak
8 D66 - ratatouille
9 PvdD- salade van kattengras
10 SGP- hutspot met jeneverbessen
13 TON- galgenmaal