Is iemand die ongeveer de hele dag achter de computer zit te msn'en sociaal?

Mijn huisgenoot zit bijna de hele dag achter msn, hij vind zichzelf sociaal. Ik vind dat niet sociaal. Ik vind dat als je real life contact hebt juist sociaal. Maar veel van mijn vrienden zijn het met mijn huisgenoot eens. Ligt het nu aan mij en zie ik dit verkeerd in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het onderscheid tussen IRL en online contact vervaagt naarmate de techniek vordert. Er is steeds minder verschil met 't geluid/beeld tussen IRL en online. In de toekomst zullen er zaken bijkomen zoals gevoel/geur/smaak.
Ik zou zeggen dat 't een _andere_ vorm van sociaal contact is dan IRL, maar om te zeggen dat 't niet sociaal is gaat mij te ver. Wel zou ik zeggen dat 't _ook_ wenselijk is IRL-contact te onderhouden naast 't online gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is natuurlijk een vorm van een sociaal netwerk. Je hebt contact met andere mensen.
Het is wel heel anders dan contact in real-life.
Wellicht hebben jullie beiden gelijk al ben ik persoonlijk meer voor jouw mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. Ik kan het eigenlijk niet vergelijken het is anders dan real-life contact.
Nee het is verre van sociaal. Je zit alleen achter je computer, (meestal) oppervlakkige gesprekken te voeren met anderen. Degene die dat doet, vergeet dan vaak ook nog zijn omgeving (zoals huisgenoot) waar je dus echt een sociaal leven mee hebt.
Het is anders, als je achter je computer zit, en mensen helpt met een probleem. Dan ben je wel sociaal bezig met mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste sammyvecht
wat jij ervan vindt mag van toepassing zijn op jezelf
een ander wil in zijn vrije tijd zoveel mogelijk via het net in kontact staan met zijn maatjes
zolang de persoon jou niet lastig valt is er toch niets aan de hand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huisgenoot hoeft geen verantwoording aan jou af te leggen,als hij tenminste gewoon een huisgenoot is,dus hij mag en kan doen en laten wat hij wilt.Er zijn personen die het moeilijk vinden om irl contacten te onderhouden,en via msn of wat dan ook,gaat hem dit makkelijker af.Als hij er zelf geen problemen mee heeft is er toch niks aan de hand?