Wat zou jij doen als er onterecht 4 miljoen op je rekening wordt gestort? teruggeven aan de bank of ervandoor gaan en alles achterlaten?

Ik zie net op tv dat een echtpaar onterecht 4 miljoen krijgt gestort, ze hebben hun zaak, huis en hele hebben en houwe achtergelaten en zijn vertrokken naar het buitenland. wat zou jij doen ? kiezen voor het grote geld en het geluk, of eerlijk alles teruggeven?

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week21/do_1200_miljoenenvlucht.avi_plain.xml

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het lijkt mij niet, dat als je even naar de bank loopt, en zegt ik wil die 4 miljoen cash, dat ze dat zomaar in een koffertje doen , en zeggen a.u.b., prettige vakantie.
Dat wordt echt wel even gecontroleerd.

En schrijf je het over naar een buitenlandse bankrekening,gaat het eerst ook wel via enkele controlepunten en invullen van documenten.

Dus ik denk dat het geld wel getraceerd wordt, en naar de rechtmatige eigenaar gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik zou de hele zooi asap op de bonusspaarrekening zetten en er niet aankomen.
Het land verlaten is geen optie met de kinderen en de familie hier nog in Nederland.

Wanneer ze het geld komen opeisen heb ik mss nog een beetke rente gevangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is, dat je er absoluut niet mee wegkomt.
Je moet het geld teruggeven. Je kunt je wel ergens verstoppen (zie bron), maar dat is ook geen leven, als je kijkt waar je naar toe moet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen antwoord ? op de vraag: Wat zou jij doen als er onterecht 4 miljoen op je rekening wordt gestort?
AWM
14 jaar geleden
Lees nog eens goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie dit:''Het probleem is, dat je er absoluut niet mee wegkomt.
Je moet het geld teruggeven. Je kunt je wel ergens verstoppen (zie bron), maar dat is ook geen leven, als je kijkt waar je naar toe moet.''...maar wat zou jij doen? dat het geen zin lijkt mij ook niet nee...
AWM
14 jaar geleden
Nou, nou. De clou van mijn antwoord is:
"Je moet het geld teruggeven''. Dit advies van mijzelf zou ik ook op mijzelf toepassen. Hoe graag ik het geld ook zou willen houden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk nu ben je helder
AWM
14 jaar geleden
Blij dat je blij bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blij dat je blij bent dat ik blij ben ;-)
Omdat eerlijkheid het langst duurt én omdat ik vermoed dat het ook gewaardeerd wordt, zou ik direct melding maken van de fout. Maar ik zou wél de media informeren. Oók als mijn eerlijkheid níet gewaardeerd zou worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met PPL eens.
Ik zou niet zomaar kunnen vluchten, vanwege de kids. Maar als zo'n bedrag een paar dagen op een goeie spaarrekening staat kun je er toch een leuk bedragje aan overhouden.
Dan maar hopen dat ze er niet te snel achter komen, zodat je er lekker lang rente van kunt trekken. En vooral dat ze die rente niet van je afpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem beslist aftaaien. Zo'n gezellig land is dit nou ook weer niet. En met wat handige overmakingen is het zo uit het oog van de bank. En ja, ze gaan erachter komen en ja misschien pakken ze je. maar ja we zijn niets meer dan vliegen op stronthoop dus leuk toch om je leven even wat spannender te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"we zijn niets meer dan vliegen op een stronthoop" +1 die houden we erin!
Ik zou het op een spaarekening zetten en wachten tot ze er achter komen. Misschien kan ik er dan wel alsnog wat geld uit slepen, omdat ze die fout hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst drie keer met mijn ogen knipperen, dan een vreugdedansje doen en vervolgens beseffen dat deze fout ongetwijfeld binnen 24 uur opgemerkt wordt, waarna alles toch weer teruggedraaid wordt.
Zo'n bedrag kun je niet binnen 24 uur cashen (en hoeveel koffers heb je wel niet nodig voor zo'n bedrag? Dat weet Oeroeboeroe vast, hij spaart briefjes van 500 las ik net) en als je het al doorstuurt naar andere rekeningen, is het makkelijk te traceren en halen ze het alsnog terug.

Even het wetboek erbij pakken:
Artikel 321
"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van vijfde categorie."

Kan je dus in ieder geval een kleine drie jaar gratis kost en inwoning opleveren :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar stel nu dat het je die drie jaar gevangenisstraf waard is! Ik bedoel , je verstopt het geld, gaat drie jaar 'zitten', kunnen ze daarna te allen tijde dit geld weer opeisen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of 4 miljoen drie jaar lang opgesloten zitten goed maakt, maar dat terzijde...
Hoe wil je het geld verstoppen? In een tijd korter dan een week kun je het geld nooit verstoppen. Je kunt het in een week tijd niet cashen, dat valt teveel op en hoe wil je het dan verstoppen en het oversluizen van rekeningnummer naar rekeningnummer wordt ook lastig en laat teveel sporen na.
Ik zou het direct terugstorten. Ze komen er toch wel achter, dus uiteindelijk kom je alleen maar in de problemen als je het geld houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst maar eens een bakkie koffie en een peuk.
Daarna m'n schulden (hypotheek) aflossen.
Daarna even naar de slaapkamer met men vrouw.
En dan maar weer verder met waar ik mee bezig was, mijn werk doe ik met plezier :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
me jas aan me auto starten ! ze ver mogelijk weg van hier ! dit is een een malige kans om weg te wezen uit dit land !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ga er dan niet vandoor!
Dat is bedriegen.
Ik geef alles eerlijk terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga eerst zo veel mogelijk besteeden, als het geld op jou rekening is gestord is het ook van jou, ongeacht of dat een vergissing is of niet. ze mogen wel het restand terug eisen. dus laten we zeggen dat ik ze 2 miljoen terug geef, want de rest heb ik gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet 2 miljoen in op zwart op de roulettetafel. 50% kans dat ik er zelf 2 miljoen aan over houd. Anders is het pech en dan met de resterende 2 miljoen naar Verwegnistan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon alles teruggeven, want ze komen er toch achter, waar je zit op deze wereld... En om iedereen achter te laten voor die paar rotcenten is me te veel gevraagd... Gewoon terugstorten en niet meer aan denken...
Lachen en doorgaan met je leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een gezegde:

"Al is de leugen nog zo snel. De waarheid achterhaald hem wel!"

Met andere woorden. Gewoon de bank inlichten dat zij een foutje in de overschrijving hebben gemaakt. Als zij het geldbedrag naar één jaar niet hebben gecorrigeerd dan kun je altijd verder kijken, of een alternatieve optie mogelijk is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou minimaal de rente willen hebben (4%) voor de tijd dat het op mijn rekening heeft gestaan. Wat niet van mij is hoef ik niet te hebben verder.