Moeten taakgestraften als zodanig herkenbaar zijn?

Is al een poos een politieke discussie. Maar ik vind het ook recht doen aan werkers die gewoon hun werk doen. Als ik een groep mensen in het plantsoen of iets dergelijks zie werken, denk ik soms: 'bureau Halt aan de slag'. Sorry, gemeentewerkers...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, gaat preventieve werking vanuit. Als ze een keer zo ontzettend "bekeken" worden neergezet, passen ze een tweede keer wel op.
Het moet ook echt een soort van straf zijn he. Niet even lekker in het zonnetje een perkje aanharken, maar een beetje zweten is niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook helemaal geen gek idee.

Andere antwoorden (12)

Ja, zoiets?
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een pistool is echt 10x handiger dan zo'n lomp geweer als zo'n gast je aanvliegt.
AWM
14 jaar geleden
Zo een gast kan die bewaker niet aanvliegen want ze zitten met kettingen aan elkaar vast en de bewaker houdt altijd afstand.
Maar die Amerikanen zijn echt niet goed bij hun hoofd, met zo een shotgun kun je op olifantenjacht.
Ja, goed idee. Trek ze maar een feloranje overall aan met op de rug de tekst ´TAAKSTRAF`.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, wat mij betreft wel.
Je hebt straf verdiend en met een taakstraf kom je er in Nederland meestal makkelijk mee weg.

Iets herkenbaarder mag wat mij betreft zeker.
Zie onderstaande foto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij hoeft dat niet. Het gaat er niet om ze te kijk te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik stem voor een zwart-wit gestreept pak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dan geven we ze een kogel met een ketting aan hun been. vragen we ook gelijk opendagen in de gevangenis aan .
Nee is het antwoord op U vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom herkenbaar
Wie heb er baat bij als je weet dat ze een taakstraf hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"waarom herkenbaar"
Zodat ie de volgende keer wel beter nadenkt voordat ie weer in de fout wil gaan.
Nee, dat is nergens voor nodig. De taakstraf op zich moet genoeg zijn.
Niet nodig om ze ook nog met een sociaal stigma op te zadelen die langer duurt dan de straf zelf.
Na de straf moeten ze weer een normaal leven kunnen leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat wel zo eerlijk vinden tegenover de echte plantsoenmedewerkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Wilma;

Waarom zouden we; als er moet worden gewerkt moet dat de straf zijn, geen publieke vernedering. Iemand die ergens voor beboet of gevangen wordt gezet ondergaat dat immers ook in anonimiteit. In een afschrikkende werking geloof ik ook niet, het nut van (zeer zwaar) straffen wordt door rechtsgeleerden toch al betwijfeld, het gaat vooral om het rechtsgevoel van de burgers. En dat is wat anders dan een wraakgevoel. Wat je overigens misschien weer opwekt bij een taakgestrafte als je hem op deze wijze vernedert. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en de schandpaal komt ook weer terug en hebben eindelijk weer een doel voor de doorgedraaide tomaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Nee en nog eens Nee...

Het gaat helemaal de verkeerde kant op... Kijk maar naar steeds meer van die doelloze wraakacties... Karst Tates was de laatste en er komen er nog veel meer als we niet stoppen met deze ontwikkeling... En elke beveiliging vist altijd achter het net, want één individu vindt altijd wel een mogelijkheid om dat te doen wat hij moet doen en dat is wraak nemen...
Iemand die een ander kwaad doet, heeft zelf hulp nodig en begrip... En niet op het moment na zijn daad, maar ver ervoor... En als je ze ook nog eens gaat stigmatiseren dan werk je averechts...

Beseffen we wel, hoe snel je aan de verkeerde kant komt te staan, hoe snel jij zelf crimineel genoemd wordt... Als je een paar kilometer te hard rijdt, dan ben je meteen uitschot en snelheidsmonster... Waarom koop je dan zo´n snelle bolide... Om te scheuren natuurlijk... Maar als de snelheidspolitie je op de hielen zit, dan ben je bij voorbaat al gestigmatiseerd... Als de politie dan geen respect heeft voor die misdadigers, dan krijg je wraakacties op onschuldige burgers...

IK roep niet op tot burgerlijke ongehoorzaamheid, nee orde en handhaving moet er zijn, maar dan wel redelijk en met respect... En als je dat niet doet, dan roep je het tegendeel en de wraakacties zelf op...

Het kan ook heel anders... En dat is juist onzichtbaar maken alles... Kijk eens hoe GV alle mensen in het gareel houdt, door stille moderatie, een vraagje gewist hier een opmerking gewist daar en iedereen kan een onzichtbare moderator zijn... En de regels veranderen waar je bij staat en je hebt niets in te brengen, take it or leave it... En als GV je niet bevalt dan wordt je weggepest en getreiterd zodat je zelf vertrekt... Dat is een hele goede vorm van een gemeenschap runnen... Er lijkt niets aan de hand, het ziet er zo onschuldig uit en zo lief, maar iedereen spioneert iedereen... Iedereen kan op de knop: Meld misbruik en dan komt de onzichtbare sterke arm in beweging... Pats weer een wisje hier en een wisje daar... Geen sporen nalaten... En alles is goed... Hier is dus geen exposé van de schuldigen, precies omgekeerd en dat werkt wel degelijk de-escalerend...

Dus het herkenbaar maken van taakgestraften is averechts bezig zijn...

Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van taakstraffen via Karst Tates naar de moderatie van GV. Zelden zo'n hoop gebazel bij elkaar gezien.
Misschien moet je niet zoveel gaan "nadenken" als je een groep mensen in het plantsoen zie ?