Waarom zie ik vaak bij youtube video's dat de jaren 90 een goeie tijd was?

heel vaak lees ik dat bij video's zoals die van Good Charlotte enzovoorts...

wat was er zo 'speciaal' in the 90's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Het is maar net in welke tijd je opgegroeid bent.
De mensen die in de jaren '90 jong waren (15-25 jaar) vinden de muziek uit die tijd helemaal top. Het is tenslotte jeugdsentiment.

Persoonlijk vond ik de jaren '90 muziek echt bagger, op een paar uitzonderingen na.

Ik stam uit de jaren '70 en '80, dus de muziek uit die tijd vind ik ook veel beter.

Overigens vind ik de huidige muziek ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij youtube gebeurt niets vanzelf. Je moet een zoekterm invoeren. Waarschijnlijk zoek je naar iets......
De jaren 90 waren best leuk hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gepost door mensen die hun adolescentie in de jaren negentig beleefden zoals ik. Vroeger was alles beter. Vergeten we even met zijn allen dat je in 92 nog niet eens fatsoenlijk mobiel kon bellen en een houseparty meestal illegaal en crappy georganiseerd was. Maar ik sluit me er bij aan hoor. In de 90s was alles beter. Heeft gewoon met je jeugd te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt vooral door je eigen sentimenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluiit gedeeltelijk aan bij de vorige antwoorders dat het te maken
heeft met je eigen herrineringen. Als ik voor miijzelf spreek dan vind
ik de jaren 90 ook veel leuker. Ik heb het beeld dat men toen veel idealistischer
waren . Bijvoorbeeld, toen gebruikte men drugs om de vrije geest te bevorderen,
Tegenwoordig enkel omdat sommige niet goed kunnen
Feesten zonder drugs. Maar dat is enkel mijn rooskleurig
Beeld van die tijd. Daarnaast vind ik de muziek uity die
Tijd ook veel leuker. Een van mijn favoriete films die
Voor mij het gevoel van die tijd aanduiden is `the beach` alhoewel
De film niet specifiek in de jaren 90 afspeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat speciaal was aan de jaren negentig, is dat de mensen die die tijd zo speciaal vonden in die periode jong-volwassenen waren.

Dat is een periode in je leven dat je je persoonlijkheid ontwikkelt, je zelfstandiger wordt, maar nog niet heel veel verantwoordelijkheden hebt, en allerlei keuzes voor de rest van je leven nog totaal open liggen. Mensen associëren bijvoorbeeld muziek die ze in die periode luisterden met dat jonge hoopvolle gevoel.

Grote kans dat jij over dertig jaar de jaren '10 heel speciaal vindt.